![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Har nån haft den tanken att man tillsammans skull försöka sätta ihop ett komplett Sverige i Trainz? Det verkar inte vara nån större konst att göra egna hus och byggnader så då väl ångan är uppe är det väl bara att köra?
Men vi är väl på god väg....... För det andra, när tror ni Trainz2011 kommer ut om det blir nån? Jag har ingen grön serial key men planerar att köpa, troligtvis originalbox i butik så har man spelet på skiva, blir väl 10:an, men 11:an sen då, kan man få den som uppdatering eller liknande för att slippa köpa dubbla spel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Redskapet finns. Det är bara att ta ner pdf-filen ”Realistiska landskap för nyare Trainz och sätta igång.
Benkegbg järnvägssätter just nu nästan hela Värmland.. Den rutten är i dagsläget 500 mb stor. Han beräknar att den blir klar någon gång under nya året. Då har 1 gb passerats. Sverige är onekligen en utmaning. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag fick se en bild här i forumet då nån hade hämtat en bild från en karta, nån hade även kommenterat att det skulle bli problem om man skulle ha höjdskillnader och sådant med.
Jag skulle nog bygga i på rutnätsvyn som är standard och där få alla byggnader, natur och färger så exakt lika verkligheten det går. Men jag kan tänka mig att ni redan är en bra bit på väg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Att bygga hela Sverige.. tanken e inte dålig.. inte omöjlig heller.. men vi snackar om 100tals mil järnväg .. just nu är projektet ( som byggt Projekt Göteborg & bygger än det) JIV igång ( JIV = Järnväg I Väst) där de ska västkustbanan, mfl. Just nu har jag byggt :Göteborg- Alingsås- Herrljuga - Falköping, tanken är att ruttet ska fortsätta uppåt mot Stockholm därefter ska vi ( om inte jag gör de föra) bygger neråt mot Malmö/ Köpenhamn.. så en del av Sveriges järnvägar byggs just nu
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Jo skulle vara roligt om flera hjälptes åt att bygga. Till Exempel att en eller flera bygger Stockholmsområdet och bygger det så nogrant som möjligt. För det finns detaliger som tillexsempel ni i Göteborg inte skulle upptäcka pricis som dom som bygger stockholm inte skulle få till Göteborg på samma sätt. Skulle vara kul om folk här på forumet kunde bygga sina hemtrakter och då skulle man få en stor rutt som är så likt värkligheten. Skulle själv vilja vara med och bygga då.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Precis, alla gör sin del och emellanåt kan man sätta ihop rutterna och kanske skapa en Youtube-film där man kan studera och se så allt stämmer.
Finns säkert många som vill påverka och tycka att saker och ting inte stämmer med verkligheten. Skulle jag börja bygga objekt så skulle jag nog satsa på Övik men det känns som lite överkurs, kanske kommer senare....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Det som tar plats, är ju själva tga-filen. Där man man ser hur spår och vägar går. Denna tga-fil, behöver man ju inte ha kvar. När man har lagt på marktexturer och gjort grovjobbet. Någon som vet, hur man kommer åt den i efterhand. Så att man kan plocka bort den, om det nu går? EDIT: Eller att eventuellt byta ut tga-filen mot jpg på något sätt, då den tar mycket mindre plats.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2011-01-03 klockan 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Den borde ju ligga i asset-filen som man hittar i CMP. Gå in i den, edit in explorer och kolla om det ligger någon .tga-fil där. Ta bort den.
![]() |
#9 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
mapfile.gnd Då det är denna fil, som man byter ut, mot den man skapar med DEM-data. Är samtidigt den, som blir väldigt, väldigt stor. Om jag bara visste, hur man öppnar upp en sådan fil. Så skulle jag nog lätt, kunna kolla upp det hela. Men jag har ingen aning.
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Ja det ligger nog nåt i det du säger. Min bana över Värmland har just nu en mapfile.gnd på 812 485 kb. Att gå in och pilla saknar jag kunskap om. Vågar helt enkelt inte försöka heller. Banan får väl blir så stor den nu behöver bli, fast det vore en god tanke att få den mindre. Som den är nu kan jag inte lägga ut den för ingen file-share-site har kapacitet att ta emot den. Bara om jag köper plats på servern. Hälsningar