Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-02, 21:18   #16
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Hej!
Ni vet ju forumets regler innan ni registrerade, har säkert läst.

Forumets regler

Att registrera sig på detta forum är gratis! Vi insisterar att du följer forumets anvisningar och regler angivna nedan. Om du accepterar att följa forumets regler, bocka i rutan att du har läst och accepterar att följa reglerna samt tryck på knappen 'Registrera' nedan. Om du vill avbryta registreringen, klicka här för att återvända till forumets index.

Trots att administratörer och moderatorer på Svenska 3D-Tåg - Forum kommer att försöka hålla alla oacceptabla inlägg borta från forumet är det omöjligt att granska alla inlägg. Alla inlägg uttrycker den enskilde författarens åsikter. Varken administrationen av Svenska 3D-Tåg - Forum eller Jelsoft Enterprises Limited (utvecklare av vBulletin) kan hållas ansvariga för innehållet i något inlägg.

Genom att acceptera dessa regler garanterar du att du inte kommer att posta några inlägg som ä obscena, vulgära, sexuellt orienterade, uttrycker hat eller hot mot andra, eller på annat sätt bryter några lagar.

Administrationen av Svenska 3D-Tåg - Forum reserverar sig rätten att radera, redigera, flytta eller stänga ett ämne av vilken anledning som helst.

__________________________________________________ ____________
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 21:31   #17
Rasmus96
Medlem

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Men i skolan så är det ju riktiga arbeten och då lägger man ju ner mer tid på att stava och läsa igenom det man skrivit än när man gör inlägg här. Arbeterna tar ju flera dagar ibland till och med veckor så klart de blir bättre en ett inlägg här. Tycker ni gnäller väldigt mycket på oss i skolan nu. Kanske vill att man ska lägga av med att vara medlem på detta forum så kanske ni blir gladare!
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 22:18   #18
leoj
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Standard

@Totte
Det där är bara standard saker som står på varje forum av denna typ. Dessa regler är inget som flertalet bryr sig om

Detta är forumets regler http://www.e-buzz.se/forum/view.php?&pg=regler
Som för övrigt är helt omöjliga att hitta till.

@Rasmus96
Vad är skillnaden mot skolan och här?
Jag har ingen aning om hur du är som person, det enda jag kan avgöra det på är hur du skriver.
Om du inte bryr dig om att skriva bra med skiljetecken, stycken samt med en så korrekt svenska som möjligt, så kommer jag inte bry mig om det du skriver. Jag är inte heller ensam som inte skulle bry sig om det. Det är helt hopplöst att sitta och försöka lista ut vad någon annan menar. Framföralllt så blir man trött av att bara se rad, efter rad, efter rad med text.

Det tar max 2 minuter att läsa igenom ett inlägg, sen säg 2 till om du hittar något stavfel, så svårt är det inte. Ta den tiden, det är det värt

Först på gymnasiet så börjar de flesta förstå vitsen av att skriva bra, uttrycka sig rätt osv.

Det tycker jag garanterat inte du ska göra. Det är inget fel på dig! Ta till dig istället av tipsen du får, så lovar jag att fler uppskattar dig. Du är värdefull, du är viktig!

Senast redigerad av leoj den 2011-01-02 klockan 22:23.
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 22:40   #19
Rasmus96
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leoj Visa inlägg
@Totte
Det där är bara standard saker som står på varje forum av denna typ. Dessa regler är inget som flertalet bryr sig om

@Rasmus96
Vad är skillnaden mot skolan och här?
Jag har ingen aning om hur du är som person, det enda jag kan avgöra det på är hur du skriver.
Om du inte bryr dig om att skriva bra med skiljetecken, stycken samt med en så korrekt svenska som möjligt, så kommer jag inte bry mig om det du skriver. Jag är inte heller ensam som inte skulle bry sig om det. Det är helt hopplöst att sitta och försöka lista ut vad någon annan menar. Framföralllt så blir man trött av att bara se rad, efter rad, efter rad med text.

Det tar max 2 minuter att läsa igenom ett inlägg, sen säg 2 till om du hittar något stavfel, så svårt är det inte. Ta den tiden, det är det värt

Först på gymnasiet så börjar de flesta förstå vitsen av att skriva bra, uttrycka sig rätt osv.

Det tycker jag garanterat inte du ska göra. Det är inget fel på dig! Ta till dig istället av tipsen du får, så lovar jag att fler uppskattar dig. Du är värdefull, du är viktig!
Men det finns ju roligare saker att göra.
Visst kan man ta till sig tipsen Men jag skriver bara.
Varför bry sig allt behöver inte vara perfekt i alla inlägg. Varför så petig men jag skrivde att alla kunde gnälla på allt här så får väll stå ut med det.
Gammal 2011-01-02, 22:43   #20
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Reg.datum: Oct 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus96 Visa inlägg
Varför bry sig allt behöver inte vara perfekt i alla inlägg. Varför så petig men jag skrivde att alla kunde gnälla på allt här så får väll stå ut med det.
Vet man hur ordet stavas från början går det ju fort! Annars, installera Mozilla Firefox och installera svensk rättstavning!
Läs sedan igenom inlägget och kontrollera stor bokstav i början av meningar och allt sådant samt att alla skiljetecken hamnar rätt.

Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 22:47   #21
X10rules
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
Standard

Som jag sett en annan användare skriva, "På internet kommunicerar vi med tecken". Din text är det enda jag kan utgå från när jag ska bedöma dig och dina åsikter, och därför är det viktigt att man formulerar sig korrekt på internet. Vissa kan säkert tycka att det är trist och inte har någon betydelse, men det tar högst någon minut att rätta sin text innan man skickar inlägget.

Jag vill absolut inte framstå som lillgammal, eftersom jag själv är drygt 15 år, men det skulle bli mycket enklare för alla om man bara ägnade en minut eller två åt att finjustera sin text.

Senast redigerad av X10rules den 2011-01-02 klockan 22:48.
X10rules besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 22:53   #22
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Google Chrome är bra annars, den rättar också, utan att man behöver installera nått.
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 12:18   #23
_gege
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus96 Visa inlägg
Ja det finns roligare saker att göra än att läsa dina inlägg som består av en enda lång rad också. Det är just som leoj skriver, det är svårt att ta det på allvar när det ser ut så. Perfekt behöver det verkligen inte vara, men det är en skillnad på normalt och totalt oläsligt.
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 13:30   #24
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leoj Visa inlägg
@Totte

Du säger att det är omöjligt att hitta sidan, men hur hittade du sidan?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 16:40   #25
Rasmus96
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _gege Visa inlägg
Ja det finns roligare saker att göra än att läsa dina inlägg som består av en enda lång rad också. Det är just som leoj skriver, det är svårt att ta det på allvar när det ser ut så. Perfekt behöver det verkligen inte vara, men det är en skillnad på normalt och totalt oläsligt.
Läs inte mina inlägg då.

Enda sedan denna tråd skapades så har det bara blivit värre alla gnäller detta skulle vara en varning. Sedan gnäller alla på hur man stavar.

Vad är detta för ett gnäll år som startat. Antligen kanske man ska strunta i att logga in mer här eller så kommer jag strunta i detta gnäll

Jag tror inte att mina inlägg är totalt oläsligt. Vad vill ni klaga på här näst????

Och ja jag svär men det struntar jag i Blir sur på när folk hackar på hur man skriver finns värre saker. Rasism, fattigdom, att vi har hemlösa på gatorna, misshandel och mycket mycket mer. Så sitter ni och gnäller på en sådan liten sak som att man felstavar.

Förlåt ska lungna ner mig men blir irriterad på sånt här.

Och förlåt om någon tar illa upp inte meningen

Senast redigerad av Joel den 2011-01-03 klockan 19:51. Anledning: Svordomar
Gammal 2011-01-03, 19:19   #26
Eric B
Tidigare ssg

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Lugna ner dig nu, Rasmus. Ingen hackar just på dig. Du har ju en naturlig anledning till att felstavningar mm uppstårfrån din sida p.g.a din dyslexi. Det skriver du i din profil vilket är bra för då råder det inga oklarheter. Dyslexi är inget fel, väldigt många har denna folksjukdom, tillochmed inom kungafamiljen...

Övriga däremot, där kan man börja undra vad det är man lär ut i skolan.

Hur som helst, det jag stör mig på så förbannat är tendensen att uppge sig att vara någon eller något man inte är. Tillexempel en lokförare, ett yrkesval många strävar efter att bli. Syftet tycks vara för att imponera på omgivningen men det blir ju bara patetiskt. Att sedan då kläcka ur sig att man vet vad nyårsdagens olycka i Malmö berodde på, fastän man inte vet det är bara så fel. Hade det handlat om andra yrken som militär, polis m.fl så begår man tillochmed lagbrott (varierar utifrån syfte, situation mm)...

Att sedan i efterhand försöka försvara sig med bortförklaringar om familjetragedier, flera olika användare bakom samma konto osv, gör det hela än mer patetiskt. Även om det kanske finns sanning bakom det hela, men jag ser det knappast som en förmildrande omständighet. Kan låta känslokall kanske men som sagt, har man drabbats av familjetragedi så finns det väl ingen anledning till att ljuga ihop en fasad på ett litet internetforum som detta? Stå istället för vem ni är, vad ni gör och era intressen!

Senast redigerad av Eric B den 2011-01-03 klockan 19:21.
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 09:08   #27
Schulz
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Jag tycker inte man ska avslöja sina handikapp/akilleshälar offentligt. Glöm inte att om man avslöjar för mkt får du lida. Jmf Powertrain Skövde Facebook.

Ett numera klassiskt ordspråk/citat på Internet lyder: "På Internet kommunicerar man med ord, stavar man som en idiot får man räkna med att bli behandlad som en."

Tycker den är lämplig oavsett var på Internet man befinner sig.

Tycker det är lite onödigt att lägga upp en ny tråd bara för att det angrips hit och dit. Det är nästan som om du, Rasmus, vill att folk ska fortsätta med sina personliga angrepp, för det är det detta verkligen är. Så du har bidragit till att nivån på forumet sänks ytterligare. Tråkigt värre!

Leoj: Om man är programmerare bör man väl vara intresserad av alla typer av program, därmed applikationer i Iphone och OS som Android i mobiltelefoner? Bör väl då också vara lite teknisk?
Gammal 2011-01-04, 11:04   #28
Erik Götborg
Skånsk användare

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
Tycker det är lite onödigt att lägga upp en ny tråd bara för att det angrips hit och dit. Det är nästan som om du, Rasmus, vill att folk ska fortsätta med sina personliga angrepp, för det är det detta verkligen är. Så du har bidragit till att nivån på forumet sänks ytterligare. Tråkigt värre!
Du får ursäkta Schulz men det här var nog det dummaste jag läst på länge. Det är ganska tydligt att Rasmus inte vill att folk ska gnälla på honom, och att han skulle bidragit till att nivån på det här forumet har sänkts är väl också lite överdrift?

Till Rasmus vill jag säga att långa meningar utan någon form av punkt eller komma, blir lätt svårlästa. Testa att korta ner meningarna lite, dvs fler punkter. Ta inte detta som kritik Rasmus, utan mer som ett tips.

Överlag känns det som det här har gått lite för långt, alla är vi olika och tack för det! Någon är bra på meningsuppbyggnad och någon annan är bra på att jonglera.
Gammal 2011-01-04, 12:57   #29
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
Ett numera klassiskt ordspråk/citat på Internet lyder: "På Internet kommunicerar man med ord, stavar man som en idiot får man räkna med att bli behandlad som en."
Jag tycker vi höjer nivån på diskussionen ett par pinnar, och försöker acceptera att folk har olika förutsättningar. Angående citatet ovan så borde du nog inte kasta sten i glashus Schulz, för det är lite så jag upplever det.

Förresten så är ju teknikintresset fristående från programmerarintresset(alternativt yrket, om man nu inte har det som intresse). Att programmera för Android(Java)/iOS(Objective-C) är tämligen likt programmering för övriga miljöer med skillnaden att man inte arbetar med musklickningar utan touch-events.

Men kan vi alla enas om att inte klanka ner på andra utan isåfall föra fram saker på ett konstruktivt och vänligt vis?

Senast redigerad av Olaf Lindström den 2011-01-04 klockan 12:59.
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 16:03   #30
Victor S
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
Skicka ett meddelande via MSN till Victor S
Standard

Citat:
Schulz, jag tycker du bryter mot Forumets regler genom att skriva så. Framför allt § 1 Forumetikett. Understryker det som jag tycker du gör fel på:

"§ 1 Forumetikett - Vi tolerar överhuvudtaget inget fult språk, du får gärna uttrycka dina åsikter men det finns andra sätt att göra det på utan svordomar och annat fult språk. Istället för att använda fult språk så går det bra att använda känsloikonerna för att uttrycka sina känslor. Ingen medlem eller moderator/adminstratör får offentligt attackera en annan medlem eller moderator/adminstratör. En personlig attack definieras som personlig, ras-, folkgrupps- och/eller könsbaserad förolämpning, förtal eller hånfull kommentar. Alla klagomål skall förmedlas till en moderator/adminstratör privat via meddelande och/eller e-post. Allt vi vill är att alla använder ett vårdat språk och är vänliga mot varandra."

De fetstilta orden är sådant som många här på forumet snubblar på. Jag har också brutit mot reglerna vid skrivandet av den här posten. Jag tycker reglerna borde ses över och kompletteras.

Jag börjar undra om medlemmarna hoppar över att läsa igenom reglerna innan de registrerar sig. Jag tycker man ska införa en "ruta" som säger till en gång per kvartal att det är dags att läsa genom dem. Rutan ska heller inte gå att klicka bort innan man har läst igenom reglerna.

Den här rutan ska komma upp individuellt för varje person, och efter fyra månader en gång till, för att hålla igång minnet och för att man ska ha en hum om vilka reglerna är.

Senast redigerad av Victor S den 2011-01-04 klockan 16:14.
Victor S besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:49.