![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag sitter och bygger min bana och placerar ut lampor. Men var kan jag ändra så att min bana blir svart som på natten? Har denna funktion tagits bort eller har den blivit flyttad till ett ställe där jag inte vet var? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Den funktionen ställer du in då du börjar köra,
så du inte behöver bygga i mörkret. Du kan ju ställa in om du vill köra med verklighetstroget med lokens reglage eller om du vill köra med programmets styrkonsol. Då det är valt eller dessinnan ställer du in väder och vind, som t.ex. klart väder - lätt regn - kraftigt - kraftigare - lätt snö fall - mer snö - snöstorm. Är vad jag hittat, där ska du väl ha för att styra hur mörkt eller ljust det skall vara, jag tror att vill du ha mörkt då du bygger ställer du nog in det i den övre fliken där till vänster. Nu är det TS2010 jag utgår från / Nybörjare, garanterar inte att allt är rätt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Men i TS2009 och äldre versioner kunde man välja om man skulle kunna bygga i dag/natt.
För just nu kan man inte se hur det ser ut på natten. Inte för att jag kör mycket natt, men ändå ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Jo det kan du Andreas.
Bilder säger mer än tusen ord Bild 1 Tryck på Main Menu. Sen på Edit enviroment. Bild 2 I den rutan du får trycker du på klockan till Vänster vid det röda strecket. Bild 3 Snurra visarna på klockan. Du kan även ställa in månad, Datum och annat med den rutan du får upp. Om du trycker på dom olika flikarna ser du vad jag menar.
Bygger numera i Tane /Björn Senast redigerad av baloo406 den 2011-01-05 klockan 14:13. Anledning: glömde en bild |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tack!
Det är exakt den jag letade efter ![]() |
![]() |
![]() |