![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Hanteringen av genomskinlighet är toalt anorlunda mellan 2009 och tidigare versioner. Idag gäller som jag och korvtiger har sagt, transparenta material (Alpha i gmax eller blender) alternativt en Alphamap med endast svart och vitt.
Att idag bygga och testa i kompatiblitetsläge är mycket dumt. Kompatiblitetsläget kom med 2009 för att äldre object skulle fungera hjälptilgt tills de kunde bytas ut. I 2010 är kompatiblitetsläget default avslaget och jag skulle inte bli förvånad om det försvinner helt om en version eller två. Så risken är stor att de object som kräver kompatiblitetsläget i en framtid kommer att bli oanvändbara. Vad gäller ditt problem, är du riktigt säker på att du har testat med object som inte har en alphamap med gråskala och problemet kvarstår? Båda vagnarna i dina bilder ser misstänkta ut. Testa tillexempel med en godsvagn eller min Z43 lokomotor som jag vet inte har det.
![]() |