![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1126 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#1127 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Simon, detta erbjudande inkluderar även Tobias själv!
![]() |
#1128 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Vissa bussresor kan vara riktigt trevliga
![]() När jag väntade vid stationen idag så kom det tillslut en buss skyltad "Ej i trafik", och i den fanns en förare och en till förare vid sidan om. Dom stannade vid mig och för säkerhets skull frågade jag om det var den linjen jag väntade på. "Javisst" blev svaret med ett stort leende. Så jag klev in i den tomma bussen där en svängig musiklåt från mellanöstern sköljde över motorljudet och vi bar iväg. Efter ungefär 10 minuters färd kliver den andra föraren av och jag blir ensam kvar i bussen. Då börjar föraren helt plötsligt prata med mig på knackig svenska och vi diskuterar allt ifrån studier till det som händer i Egypten. När vi tillslut kom fram där jag skulle av så säger föraren "Hejdå! God natt pojke!" trots att klockan nyss passerat halv sex. Jag svarar tillbaka och kliver av. När jag väl klivit av så släcker föraren lyset i hela bussen, ökar volymen ännu mer på den kassa stereon och vänder runt mitt på gatan. Hur han lyckades vända utan att köra i diket har jag ingen aning om, men han verkade inte bry sig om att han hade 5 hållplatser till att passera... Det är såhär trevlig en bussresa ska vara! ![]()
![]() Senast redigerad av Mikey den 2011-02-04 klockan 19:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Rolig historia! Det finns faktiskt väldigt bra och trevliga förare hos SL. Inte för att resten är dåliga. Jag har dock inte stött på en otrevlig förare (inte varit i en sådan situation) men det kommer väl.
![]() |
#1130 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Då har man kört sin första egna tur som lokförare på riktigt, dvs. med typutbildning på minst ett lok!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 | |
Exilskånsk lokförare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
Det är först nu jag kan se dig som en "riktig" lokförare ![]()
![]() |
![]() |
#1132 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
Var jobbar du nu, och vad var det för körning? ![]()
![]() |
![]() |
#1133 |
Medlem
|
![]()
Alex: Tackar, jag ser på mig själv med helt nya ögon
![]() Simon: Jobbar på Traindrivers, körningen bestod av Västerås Västra - Borlänge - Västerås Västra. Hade högst måttliga sju vagnar upp och nio ner. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 |
Medlem
|
![]()
Sådär, nu ska 70-200 säljas och 100-400 ta plats i kameraväskan!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 |
Tidigare ssg
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Inväntar EF 200-400 F4 med inbyggd telekonverter
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1137 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]()
Har försett de lokala änderna med nybakade skorpor, de blev så glada.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1139 |
Medlem
|
![]()
slutade precis min första ATC (flygkontroll) onlineträning på VATSIM (landvetter tornet) altså
![]() ![]()
![]() |
#1140 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() /Scanwing 20 ![]()
Mvh Wasso Senast redigerad av Wasso den 2011-02-10 klockan 22:16. |
|
![]() |
![]() |