![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() Citat:
Det är T23 som är släktingen till Tp. Good idea! Men då vill det till att någon har byggt / bygger en T23a. Det är nog inte mycket mer jobb än att skära ner hytten lite och nytt ramverk med nya hjul och ny koppel stång. (Vilket nu kanske inte är så lite att göra) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Hur lika är en Tp hytt och en T21 hytt och finns det hytt i den T21:a som finns här? Vad jag tänker på är om man kunde spara in ett stort jobb genom att använda en färdig hytt till en ny Tp kropp så att säga - en hytt tycker jag verkar vara mera jobb än ett lok när jag tittar i dokumentationen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Bygger man en T23 så kan man likväl bygga en TP, enda egentliga skillnaden är ramverket, hjulen och hytten.
Det man gjorde var ju att man breddade loken något, i hytt regionen, men jag har för mig att huvarna är av samma mått som tidigare . En T23 är ju ett lok jag gärna ser i simulatorn, och ett projekt jag gärna åtar mig, så om någon fixar ritningar så tar jag gärna på mig det projektet, och delar med mig av 3D filen så att någon annan kan fixa ett Tp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Men skillnaden mellan Tp och T23 är väl som du säger samt att man flyttade in hjulen och la till större motvikter där? Skillnaden i hytten är väl att hytten gick ända ut till kanten även på T23 och därmed var bredare eftersom underredet var bredare pga normalspåret? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Viklet numer ska det vara på loket? Gp3119
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Personligen så skulle jag sätta 3515 på Tp;n men nu är det så att jag kan ej bygga en.. (Är inte duktig nog)