Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-26, 15:32   #9
bjornl
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
Smile

Hej alla som tagit sig tid att svara och hjälpa mig.

Baloos förslag hjälpte mig i många men inte alla av fallen.

Men nu har jag uppfunnit en egen metod för att hantera det sista hålen som jag har döpt till gruppmobbing, se bilden.

Hitta splinemarkern där hållet finns och rama in den med 4 splinemarkers, två på varja sida.

De yttre är för att styra upp spåret så att det forfarande är någorluna rakt när mobarna gör sitt jobb.

De två innre splinemarkeringanra dvs. mobbarna trycker du upp mot offret på ömse sidor tills de blåa strecken i minimappen möts.

Då verkar AI logiken hitta fast jag antar att hålet egentligen finns kvar.

Offret slingrar sig vid mobbing så man får trixa lite för att språret skall vara hjälpligt snyggt.

Det är ju en oerhört osofistikerad metod med den verkar ha en stor fördel, det funkar.

Så nu kan mina arbetare åka till sina skift både på Munkdals pappersbruk och i hamnen. Hurra!

Björn
Bifogade bilder
Filtyp: jpg gruppmobbing.jpg (92.3 KB, 66 visningar)
bjornl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009