![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Alla Hog-texturer, förrutom hog19 är inbyggt i spelet.
Så du behöver inte stoppa in dom texturerna någonstans. Den som saknas, finner du i länken nedan och installerar som en vanlig cdp-fil. http://www.e-buzz.se/forum/showpost....4&postcount=10 1. Starta med att göra en bana i trainz och spara efter valfritt namn. 2. Gå ur trainz och in i cmp. 3. Markera banan och ta Edit in explorer på den. 4. Leta sedan reda på banan, där du har installerat dit Trainz. ?/Auran/TS2010/Userdata/editing/och sedan mappen för banan. 5. Kopiera mapfile.gnd 6. Klistra in denna i hog-mappen. 7. Öppna hog och välj dom aktuella kartorna, samt välja hur många bord bort från spåret du vill ha. Längst ner, där letar du reda på gnd-filen som ligger i hog-mappen eller var du la den någonstans. Sen kör du generate. gnd file. 8. Sen kopierar du mapfile.gnd och klistrar in den i mappen för banan igen. Som finns vid punkt 4. 9. Stäng mappen och gå till cmp och kör commit eller starta Trainz. O.B.S. Du behöver bara följa punkt 5 och 6 första gången. När du väl har mapfile.gnd i hog-mappen, så behöver du inte kopiera av den, från dom nya banorna. Går att använda samma, bara du byter kartbilder och höjder i hog.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |