![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Du saknar "auto-create................1" i mesh-table på båda.
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
OT, Japp rosa är fint!
![]() ![]() Tack för svar Leoj och Ekankal! ![]() skrev till "auto-create................1" och nu syns hon i alla fall! fast inte helt hundra än.. ![]() Vad kan vara orsak till att inte hjulen och det syns!? Bör ju rotera loket också, så att det ligger på rätt lädd, måste ju vara därför som loket står som det gör på spåret. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag har några frågor angående problem, bild hur det ser ut just nu..
![]() Varför syns inte hjulen och det!? Varför är "pilarna" i mittten och inte vid "bufferakanten"!? Har jag missat något? Det går inte och köra heller!? EDIT: Vad betyder "mass" i configfilen? Senast redigerad av andreas_92 den 2011-03-17 klockan 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Du har nog inte läst CCG helt och hållet.. bla finns svaret på mass där
Kolla igen under kapitlet KIND: ENGINE Kolla även på ett fungerande ånglok, så ser du att du lär sakna många saker och ting. Sen i din fil, så tror jag du saknar massa attachmentspoints, du får kolla i CCG igen, för jag är nästan säker att det står där vad som ska vara med Ett exempel på vad som ska vara med (ett ellok)
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2011-03-17 klockan 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Angående "pilarna", vad jag har lärt mig är a.limback och a.limfront huvudsaken för dessa. Placera dem längst ut på bufferterna, så lär det gå finfint.
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tack för svar Leoj och X2an.
aa just det, "attachmentspoints" har jag inte alls tänkt på ![]() ![]() Men jag vill ju bara göra en snabb test i Trainz för att se hur det ser ut, allt synns ju förutom hjulen, inte behöver jag attachmentspoints för att hjulen ska synas också?? Tror inte jag just nu saknar något i "config-filen", eftersom att jag inte har några effekter, skuggor, texturer etc. Men jag ska kolla ändå, ifall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Utan att.points blir det svårt (omöjligt) att få lösa delar, som boggies t.ex. att "sitta fast" på loket.