![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Skulle vara roligt om man hade Stockholms mässan vid Älvsjö.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Läs igen Tomas Guide om hans Luftledningar. Sen är det bara träna och prova sig fram. Lite knepigt i början, men med lite tålamod. Så sitter det ganska snabbt. Tomas Guide, plus några andra bra. Hittar du i länken nedan under Guider. http://www.stw.se/
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
Ska göra det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
Ska man göra så här på varje eller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ja så ska man göra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
jaaa du, Det var bra nyheter. Hehehehehehe. synd att man inte kunde klicka på dem i sökrutan leta efter dem i spelet och lägga ut dem i exakt position. I Railworks så räcker det att leta efter stolpen lägga ut den och Vipps så kommer nästa fram helt automatiskt så fort man har lagt ut den förra på spåret. Det tycker jag det är det bästa med Railworks.
Det blir visst ett par dagar eller en trist evighet eftersom jag fortfarande går i skolan. Skönaste är att det är inte så mycket kvar innan sommarlovet. Senast redigerad av Fredrik1996 den 2010-04-27 klockan 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Jag gjorde något efter liknade på dem andra med att luftledningarna går sick sack ovanför dem inre spåren. Vad tycks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Du, och alla andra, kan ju få ett tips, så att det går lite fortare att placera ut allting.
Brygg- och linjestolparna finns även som sceneryobjekt. Om man använder dessa på en station t.ex, kan du montera ihop en kompl. brygga med stolpar och allt (två kompl om du vill ha zickzack, och ställa ut varannan), och göra alla inställningar OCH NAMNGE i html-rutan, sedan kan du kopiera densamma och ställa ut flera stycken likadana på rad, där det är samma antal spår i bredd, så spar du en hel del tid. När du ska placera ut stolpar efter linjen, kan du göra samma sak, det vill säga bygga ihop en (eller två om du ska ha zickzack, tre om du skall ha variant för kurvor, osv osv), och sedan kopiera den/dessa och ställa ut massvis på en gång, t.ex på långa streckor. Då behöver man bara "dra och ev vrida" varje stolpe till rätt position vid spåret sen.
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]()
Det var ju bra nyheter att jag sparar tid. Du kan ju också visa med bilder så jag vet hur jag gör det.
Senast redigerad av Fredrik1996 den 2010-04-28 klockan 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() Citat:
( liknar ganska mycket Göteborgs Centrals tak, tänkte därför använda det.)
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]()
Finns att ladda ner från trainzdepot. Paketet heter bahnsteigset. Finns två olika.
Senast redigerad av Fredrik1996 den 2010-04-28 klockan 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2011
|
![]()
Var kan man hitta de där Stationsskyltarna jag hittar inte dom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Fredrik, har ett råd!
Jag tycker det är rentavkorkat, STW har gjort sina utligarre så höga så att tågets pantograf inte passar med ledningarna som ska passa med utliggarrna. Det skulle va roligare om dom passa men icke sa nicke ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]()
Tråden är över ett år nu så det är ingen ide att posta nått här men skyltarna finns på sv2004-2005 skivorna på banbyggarna.