Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-03, 23:51   #1
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Det lät rätt intressant det där med animation och scriptade frames. Själv är jag inte helt bortkommen när det gäller animeringar så det löser sig nog, men tack ändå lan. Scriptningen däremot är väl den bit man faller kort på, är det någon som vet av något objekt som använder denna teknik som man kan titta närmare på?

Är det då även möjligt att ha två animationer som verkar på samma objekt samtidigt? Funderade på att göra något liknande på bakändan av maskinen så att man stegvis kan välja styrutslag
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 18:33   #2
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard Back on track

Beklagar dröjsmålet, det har varit mycket på sistone men detta projekt ska jag banne mig slutföra.

Sådärja... har officiellt beslutat att jag skiter i allt vad scriptning heter och kör på ett antal separata modeller med ett gemensamt texturarkiv istället.

Varianten med pallgafflar är mer eller mindre klar och hela alltet förväntas vara färdigt innan nyår.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg hjullastare.jpg (54.4 KB, 63 visningar)
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 20:17   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Smile Det går att lösa!?

Korvtiger och jag har genomlidet en höst med mycket utbytbara mesher som kan väljas via properyrutan. Din (h)jullastare verkar som gjord för detta. Även texture replacement ingår. Jag gör en basmodell (t.ex TOR V) och ett antal mesher för fendrar, måsar, flaggor och flaggspel, som Korvtiger sedan skriptar. Dessa kan man sedan välja propertyrutan. "Scenery Dressin" har ännu mer sådant och dessutom valbar textur. Studera dom och deras skript så klarnar nog en del. Det är visserligen långt bortom min och Korvtigers händelsehorisont men vi hjälper naturligtvis till om vi kan med sådana välgjorda modeller som dina.

God (H)jul och "lasta" inte för mycket!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 20:49   #4
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard Rost och annat kul

Tack för tipset lan, om jag hinner ska jag titta närmare på det, men det ser lite halvdåligt ut med tidschemat just nu. Borde hinna färdigt med själva modellen men vet inte hur mycket tid jag har över för experimenterande.

För övrigt så är den tandade jordskopan klar...
Den är inte vacker, men det är ju det som är meningen
Bifogade bilder
Filtyp: jpg tandskopa2.jpg (49.6 KB, 51 visningar)
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 21:25   #5
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Jag tycker den tandade skopan ser väldigt bra ut, men vänta tills Ekan satt "tänderna" i den så kommer den att se ut som lerklump ;-)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 21:31   #6
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Thumbs up Läckert!!!!

Sealpower,
din hjullastare är så läcker att den förtjänar att bli en egen "traincar" som går på räls. Men, men 2012 är ju ännu inte här, men snart!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 22:27   #7
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Sealpower,
din hjullastare är så läcker att den förtjänar att bli en egen "traincar" som går på räls. Men, men 2012 är ju ännu inte här, men snart!
Man tackar, "traincar" är det något nytt fenomen för 2012 som jag missat? Nåväl tankar har ju funnits att göra en traktorgrävare (grävlastare på finsvenska) med järnvägsutrustning, men tyvärr har jag svårt med såväl tiden som ritningsunderlaget.

Mer bilder!

Här kommer en planeringsskopa som också sett bättre dagar... men va f-n grejerna ska ju användas
Bifogade bilder
Filtyp: jpg planskopa.jpg (29.2 KB, 90 visningar)
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009