![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Nacka
Inlägg: 375
|
![]()
Mycket fint!
![]() ![]()
__________________
Henrik.V |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 115
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Om du lägger upp en wireframerender så kan jag tala om vad som skulle kunna lättas från polygonmolnet.
Men rent allmänt, runda föremål kan man alltid banta på, jag tycker själv att 1176 polys låter väldigt tungt för något så simpelt som en busskur. T.ex. Armstöden på bänken, hur många sidor har de och hur många segment är det i krökningen?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 115
|
![]()
Har provat banta ner på polygoner och hammnar på 560, halvering. Har gjort det mesta fyrkantigt och försökt undvika rundade delar. Ser helt ok ut, men måste testa lite till för att få rätt färger med de nya texturerna.
/Berke |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 115
|
![]()
Släpper en ny version där jag lyckats halvera antalet polygoner. Kommer köra denna stil på hela serien med busskurer och diverse tillbehör som är på gång.
/Berke Senast redigerad av Berke den 2012-01-12 klockan 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Ser väldigt bra ut.
Nu oroar jag mig bara för att någon skapar en 3D ligist som slår sönder din fina busskur på fredagskvällarna.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 115
|
![]()
Nu släpper jag en ny version som jag pillat lite på och ändrat lite i
Har bl.a. gjort en meshlibrary för att enklare kunna lägga till nya versioner i framtiden, utan att behöva göra massa nya filer i CM. Finns i downloads-sektionen /Berke |
![]() |
![]() |