Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-01, 19:42   #26
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Tenderlok går aldrig bra i backgång, eftersom tendern är så lätt så tenderar (haha...) den till att spåra ur i kurvor och i växlar, därav måste man hålla nere hastigheter när man backar och man försökte därför att undvika backgång längre sträckor med tunga tåg om det var möjligt. Dock så hade loken röda glas att sätta för lyktorna både fram och bak.

Skall man vara petig så är det en tender littera A, samma som till A(2) loket.

F.ö. så är enginespecsen till F-loket helt åt skogen, men den skall, liksom B, Ke, N, Sb, och J loket fixas till, nu när jag har hittat bra underlag för hur enginespecsar till ånglok skall skrivas.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009