![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#26 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Tenderlok går aldrig bra i backgång, eftersom tendern är så lätt så tenderar (haha...) den till att spåra ur i kurvor och i växlar, därav måste man hålla nere hastigheter när man backar och man försökte därför att undvika backgång längre sträckor med tunga tåg om det var möjligt. Dock så hade loken röda glas att sätta för lyktorna både fram och bak.
Skall man vara petig så är det en tender littera A, samma som till A(2) loket. F.ö. så är enginespecsen till F-loket helt åt skogen, men den skall, liksom B, Ke, N, Sb, och J loket fixas till, nu när jag har hittat bra underlag för hur enginespecsar till ånglok skall skrivas. ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |