|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
Hej allesammans
Nu har jag hunnit lite längre med Linheds ångsåg och tänkte visa några bilder. Modellen är helt byggd på fri hand och texturen är också hemmalagad. Egentligen tycker jag att den är lite könlös, Wij har mer känsla liksom för den är ju fotograferad på riktigt. Den behöver helt klart vädras för den är alldeles för bjärt i färgerna just nu. Så som den ligger i terrängen så ligger den historiskt. Det fattas dock en oherras massa brädstaplar och en ganska sexig kran som skall stå mitt i vattnet. Ljud och rök fungerar, likaså "attatched track" (3 av dom). Alla helpers för industriprocessen är på plats men innan jag ger mig på den skall jag få till animationen av stockarna som dras upp ur vattnet. Mycket irriterande. Den är klar i GMax och fungerar men jag kan inte exportera den som en anim.kin fil för när, jag gör det säger den "no bones to export". Vadå, jag använder ju trajectorys, de skall väl inte vara nåra berangel med då? MVH / BjörnL |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
Fantastiskt Björn!
Jag tappar hakan här. Själv kommer jag inte ens igång med ett sketet lite godsmagasin. Jag läser att du har med kranen också. Det är ju bara för coolt. Hur sjutton hinner du med när du sitter och mekar med trilskande växlar till 21 också?? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 733
|
Saknar du en dummie, b.r.main som allt är länkat till kanske?
Mycket snyggt!
__________________
-k- |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
Följer projektet DONJ noggrant. Fascinerande.
Nisse |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
Hej
Tack för uppmuntran, och tack för rådet Korvtiger. Med en b.r.main så går det att exportera animationen nu men det händer fortfarande inget. Hm jag provar på.... MVH / björnL |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 733
|
Har du exporterat även kin-filen?
Har du definierat animationen i mesh-tablen i configen? Har du satt den på att loopa animationen i configen? (anim-loop-speed 1)
__________________
-k- |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Hallå bjornl, du får oss alla att tappa hakan! Du är en fantastiskt duktig byggare! Och jag anar att Blender nog är framtidens byggprogram!?
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
Hej
Man tackar och bockar för berömmet.:-) Nå jag knåpar på. Jag har följt dina råd korvtiger men animationen dyker inte upp ännu i spelet. Men nu börjar Linghed vakna till liv som industri. Den lilla kranen som egentligen aldrig fanns markerar var triggrarna sitter. Jag har försökt härma Slugsmashers SS Northbay Sawmill en hel del. Och våra DONJ vagnar kan uppenbarligen lasta Aurans timber. Jag måste bara klura ut varför det inte produceras nårga brädbuntar. Månne man måste förse den med stockar också. Men det skall ju eg ske med flottning. Som ni ser i bakgrunden börjar även massavedsgården ta form. MVH / BjörnL |
|
|
|