![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
För att alla skall se att jag faktiskt jobbar på det hela så är här statusen på Wij station. Kvar att åtgärda är takreglar på sidor och utbyggnad, UV mapping av andra halvan av taket och taket över trappen, ny trapp (den gamla råkade gå "sönder") samt nightmode jobbet.
wij_rendering0000.jpg Jag önskar jag jobbade lite fortare - när jag är klar kommer jag nog att ha lagt ner närmare 48 timmar i effektiv arbetstid på den här stationen. Med den takten blir det inte mycket gjort. Man skulle ha LAn och björnl's fart! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
Det du har levererat hittills håller hög klass, sen hur lång tid det tar, är det nog bara du som hakar upp dej på ![]() ![]() Låt inte byggglädjen å entusiasmen gå till spillo bara, på grund av stress. Det är ju trots allt en hobby vi pysslar med, och då ska man ha kul, och kunna koppla av när man pular (tycker jag i alla fall). Stress finns det väl nog av i vardagslivet.
__________________
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2011-06-15 klockan 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Det är nog lite så att entusiasmen stressar mig - jag vill hinna med så mkt men så lite tid. Ska försöka ta det lugnt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
wi_paplats.jpg
Wij station på plats på DONJ. Några små defekter upptäckta. Dessutom är inte nightmode inlagt ännu, vilket jag hade tänkt ha på den här stationen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej Korvtiger.
Då har nog rätt i att 2048 * 2048 är för mycket för Wintjärn. Jag kan eg bara anföra ... lathet... När jag hade fått ordning på texturen och provmappat den hade jag mappat upp så mycket av huset att jag efter 5 min av överläggning med mig själv inte ides göra om alltihopa vilket jag skulle ha behövt göra om jag hade tagit ner höjden till 1024. Dåligt försvar, jag vet. ![]() MVH / BjörnbL |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Alltså, det ser inte bra ut det "nightmode" som jag fick till....
wij_skum_natt.jpg Det är ingen som har någon erfarenhet om hur det skall se ut samt kanske hur texturen ska se ut? Det KUID (86627:2474:3) som Wikin refererar till är ju tyvärr en sådan där dum binär .texture fil så där kan man inte se hur de gjort texturen.... Någon som har tips på annat KUID som har nightmode som man kanske kan titta på? Samt vilket värde skall man lägga in på "emit" värdet på texturen i Blender? Jag klämde i med 2, vad nu det betyder.... Senast redigerad av spyfrog den 2011-06-16 klockan 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
På nightmode grejer behöver du ingen emit över huvudtaget, det skall Trainz sköta själv.
Se http://www.tafweb-trainz.co.uk/tutorial_bank_9.html Den är för Gmax, men principen är ju densamma för Trainz.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |