Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-15, 01:30   #1
Hgv
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Standard Fler signalproblem: försignal tillsammans med vägskydd

Om en försignal ligger på en sträcka där den påverkas av en vägskyddsförsignal (dvs om försignalen sitter mellan VF-signalens länk och plankorsningen) visar försignalen alltid "vänta stopp".

Jag har märkt av problemet med flera signaler som ligger i närheten av plankorsningar. Utan VF-signal visar försignalen som den ska, "vänta kör" alternativt "vänta stopp" (eller 40, fast jag har inga försignaler med tre sken på just dom här sträckorna). Med VF-signalen på plats visar försignalen alltid "vänta stopp", även när huvudsignalen visar "kör".

Finns det något sätt att komma runt detta?

EDIT: Jag ska tillägga att plankorsningarna fungerar finfint (utom den vid hamnen som jag har nämnt i en tidigare tråd).

Senast redigerad av Hgv den 2011-06-15 klockan 01:38.
Hgv besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 21:57   #2
KMW
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Har testat med en enkel vägskyddsanläggning utan bommar samt en försignal och en infartssignal.
Oavsett vilken ordning jag placerar signalerna i så fungerar det som förväntat för mig.
Jag har testat med följande;
VF - V - F - VF - H
VF - F - V - VF - H
F - VF - V - VF - H

Testade med både F2 och F3 som visade förväntad signalbild vänta kör/kör 40/stopp beroende på vad huvudsignalen visade helt oavsett vägskyddsanläggningen som kunde vara både i kör och stopp.

Jag har för mig att det var lite strul med VF signalerna och att de störde andra signaler tidigare men jag fixade det.
Kan vara värt att du laddar ned senaste versionen och ser till att du har den installerad.

/anders
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 15:48   #3
Hgv
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Standard

Mina korsningar har kombinationen F - VF - H - V - VF. Kanske det gör någon skillnad?

Jag börjar visserligen misstänka att jag kanske inte har senaste versionen korrekt installerad. Det är väl filen i den här tråden som jag ska ha? http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28661

Måste man avinstallera ev. gamla filer innan man installerar dom nya? Det ska väl inte behövas utan det skrivs väl över om man installerar en ny version?
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:46.