![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Finns väl ett antal olika sätt att gå tillväga men här är en länk till en guide som jag själv hade nytta av http://www.3dm3.com/forum/f55/3dm3-t...3ds-max-26756/.
Viktigt att orginalritningarna är raka så om det är inskannat lite snett så får du räta upp dom i valfritt bildbehandlings program. Dra hjälplinjer för att justera ritningarna.Var noggrann med att få det rakt så att du slipper problem sedan med modellen. Får du problem med att ritningarna ser kassa ut(kantigt och suddigt) i 3dsmax så kan du kika på slutet i guiden http://www.the-blueprints.com/tutorials/3dmax/ vid "Configure driver". Du behöver inte ändra till open gl som det är gjort i guiden det viktigaste är att övriga inställningar justeras, speciellt att "Match bitmap as close as possible" är förkryssat.
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |