Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-11, 02:34   #1
Rasmus96
Medlem

Reg.datum: Sep 2010
Unhappy STW Problem

Hej igen.

Jag tänkte börja med Trainz igen efter att ha fått problem med Trainz 2010.

Låtit Trainz vara några månader nu pga problemet. Men fick ett sug av att börja bygga igen. Så jag avinstalerade kaoset och installerade om spelet.

Tänkte väll att nu måste jag ladda ner allt igen. Men när jag startade spelet så fanns allt kvar men mycket av STW sakerna fungerade inte. Samt mycket av tågen fungerade inte men det kunde vara för att STW sakerna inte fungerade.

Så jag gick in på Banbyggarna och laddade ner Svenska tåg 2004 och Svenska tåg 2005 igen. Jag laddade ner allt igen men när jag startade spelet så funkade det fortfarende inte.

Det jobbigaste är att STW spåren och STW plattformarna samt STW kontaktlednings paketet inte fungerar. Allt som inte fungerar har röd text i spelet.

Så vad gör jag nu? Är det bara att kasta Trainz i paperskorgen nu. Vet inte hur man ska få det att fungera igen. Åh det som är så kul att bygga i Trainz när allt fungerar.

Tacksam för svar och hjälp.
Rasmus96 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-07-11, 08:23   #2
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Mycket fungerar bara man krånglar lite med det. Plattformarna, vägskyddet och luftledningarna är fixade för 09/10:
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26531
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26600

Dock så hittar jag inte fixen för plattformarna, var är den?
Gammal 2011-07-11, 13:48   #3
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Jag har för mig att LAn hade laddat upp plattformsfixen, men jag hittar den inte heller. Men nu är det gjort. Jag har samlat alla STW's uppdateringar här.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-07-11, 16:21   #4
Rasmus96
Medlem

Standard

Tack för hjälpen ni gav. .

Men jag har fortfarende samma problem tyvärr
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-07-11, 17:12   #5
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus96 Visa inlägg
Tack för hjälpen ni gav. .

Men jag har fortfarende samma problem tyvärr
Hej Rasmus.

Om du kan ge oss lite fler ledtrådar, så går det kanske lite lättare att lösa problemen.

T.ex kan du högerklicka på något/någon av dom grejor som inte funkar i CM, och välja "Wiew Errors & Warnings", så får du upp ett felmeddelande.
Sen kan du ta en bild på det (se exemplet på bilden) och visa, eller skriv ned vad som står i det, så har vi något att gå på.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Untitled 1.jpg (93.1 KB, 65 visningar)
Gammal 2011-07-11, 18:39   #6
Rasmus96
Medlem

Standard Historen om hur det blev såhär.

Okej ja jag ska försöka berätta hur detta gick till. Mitt Trainz fungerade felfritt innan detta hände!

Såhär var det. Jag tog jobbet att hjälpa en annan här att bygga en bana. Jag skulle bygga landskapet. Han mailade mig banan men den fungerade inte. Vi försökte få det att fungera tillsist kom vi fram till att jag måste patcha mitt Trainz.

Det tog timme efter timme att patcha tillsist trodde jag att det laggade så jag stängde ner allt. Då hade jag gjort första misstaget.
Jag skrivde att det inte fungerade då svarade han med att jag då var tvungen att avinstallera Trainz för att installera om det.
Jag gjorde så och patcha om spelet. Denna gång fungerade det.

Men när jag startade mitt Trainz så fungerade banan som jag skulle hjälpa till att bygga.
Men mycket fungerade inte och spelet laggade rejält. Mycket av det svenska som fungerat förut hade fått röd text och fungerade inte längre.
90% av de svenska tågen fungerade inte heller.
Jag gjorde en hel del försök att få spelet att fungera igen men utan något resultat.

Jag blev sur över att det inte fungerade så jag avinstallerade Trainz och la allt på is nu i några månader. Därför jag varit rätt frånvarande med kommentarer på detta forum den senaste tiden.

Men då och då tittade jag på screenshot tråden och såg alla fina objekt och tåg. Såg alla fina banor som folk gör. Blev sugen på att själv börja bygga igen.

Tillsist blev suget att få bygga för stort så jag installerade Trainz igen. Jag patcha inte spelet denna gång.
Tänkte bygga en påhittad skånsk kustbana som slingrade sig vid havet.
Men jag trodde att jag skulle få installera om allt igen. Men när jag startade spelet så fanns allt kvar men mycket fungerade inte heller. Jag försökte fixa problemen men det gick inte.

Jag har även tryckt "Delete" på vissa föremål i content manager. Sedan installerat om det men det uppstår bara samma fel och fungerar inte i Trainz.

Jag har nog gjort många fel!? Men nu undrar jag om det fortfarende går att rädda mitt Trainz och få allt att fungera igen? Annars undrar jag om det går att ta bort objekten och sedan ladda ner de igen så att allt fungerar igen?
Eller är det bara att kasta Trainz i papperskorgen?
Gammal 2011-07-11, 19:05   #7
Victor S
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
Skicka ett meddelande via MSN till Victor S
Standard

Har du aktiverat kompatibilitetsläget för äldre föremål i Trainz?

Det gör du genom att klicka på Main menu uppe i vänstra hörnet, klicka sedan på Options. Därefter under video settings finns en ruta som heter "Enable compatibility mode for older content". Bocka i den rutan, starta om Trainz, och se om det fungerar.
Victor S besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-07-11, 19:17   #8
Rasmus96
Medlem

Standard

Var det så ENKELT!!!
Nästan lite pinsamt att jag inte startat Trainz på månader och så var det så enkelt att lösa allt.

Tack Victor S du räddade min kväll!

Senast redigerad av Rasmus96 den 2011-07-11 klockan 19:23.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:15.