![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej
Hjälp! ![]() Det har ju egentligen tre marknivåer men alla dessa ligger rejält över markytan nu. height-range är ju tydligen inte tillåten i kind industry men jag provade den ändå uten någon synbar effekt. Jag bifogar Configfilen i texten. (OBS själva industriprocessen finns ju inte, det bara rester från linhheds sågverk men det borde ju inte påverka höjdjusteringen). Är det någon som har en ide? Snälla...... PS kan det ha att göra var origo är i meshen, juste nu lgger orig i meshen inte alls vid någon av de tre höjdnivåerna i z ledd MVH / BjörnL ---- kuid <kuid:564419:1097> trainz-build 3.1 category-class "BC" kind "industry" light 1 category-region "SE" category-era "1900s;1910s;1920s;1930s;1940s;1950s" trainz-build 2.7 author "Bjorn Lindell" contact-email "bjorn.lindell@uvfk.org" license "Free for noncommercial use" description "Anrikningsverket i Wintjern. Det byggdes 1906 och stod kvar tills det revs på 1970 talet." username "Wintjern Anrikningsverket" asset-filename "Wintjern Anrikningsverket" height-range –1, 400 script "mill_basic" class "mill_basic" string-table { lumber_lumberpickup "Lumber pickup" lumber_lumberpickup1 "Lumber pickup1" } mesh-table { default { mesh "Wintjerns anrikningsverk.IM" auto-create 1 } } thumbnails { 0 { image "screenshot.jpg" width 240 height 180 } } attached-track { ore_depot { track <kuid:-1:15> vertices { 0 "a.track0a" 1 "a.track0b" } } ore_depot1 { track <kuid:-1:15> vertices { 0 "a.track1a" 1 "a.track1b" } } ore_depot2 { track <kuid:328014:1064> vertices { 0 "a.track2a" 1 "a.track2b" 2 "a.track2c" 3 "a.track2d" } } ore_depot3 { track <kuid:328014:1064> vertices { 0 "a.track3a" 1 "a.track3b" } } ore_depot4 { track <kuid:-1:15> vertices { 0 "a.track4a" 1 "a.track4b" } } ore_depot5 { track <kuid:-1:15> vertices { 0 "a.track5a" 1 "a.track5b" } } } queues { lumber_q { size 11 initial-count 5 product-kuid <kuid:-3:10003> attachment-points { 0 "a.stack0" 1 "a.stack01" 2 "a.stack02" 3 "a.stack03" 4 "a.stack04" 5 "a.stack05" 6 "a.stack06" 7 "a.stack07" 8 "a.stack08" 9 "a.stack09" 10 "a.stack10" } } } processes { logs_consumer { start-enabled 1 duration 34 inputs { 0 { amount 0 queue "lumber_q" } } outputs { 0 { amount 2 queue "lumber_q" } } } } attached-trigger { lumber_t { att "a.trig0" radius 5 } lumber_t1 { att "a.trig01" radius 5 } } smoke0 { attachment "a.smoke0" mode "timeofday" color 150,150,150,250 accel 0.8,0.3 start 0.25,0.5 period -1 rate 8,8 velocity 3,3 lifetime 2,2 minsize 0.5,0.5 maxsize 1,1 enabled 1 } soundscript { background { distance 20,150 volume 1.2 sound { 10_14b.wav } } } kuid-table { lumber <kuid:-3:10003> 0 <kuid:-1:15> 1 <kuid:328014:1064> } Senast redigerad av bjornl den 2011-07-22 klockan 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]() Citat:
trainz-build 3.1 samt trainz-build 2.7 Prova ta bort en av dom och kolla om det blir bättre ![]() Sen vidare så ser jag att din category-class verkar vara fel Du använder BC Commercial (scenery non-functional) medans du borde ha BIN Industry asset with product processing functionality (Då man kan använda dessa till att söka på, så är det trevligt om dom är rätt)
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2011-07-22 klockan 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej
Tack för dian råd Leoj, det hade jag missat. Dock hjälpte det inte med just mitt problem för jag kunde (och kan) inte justera industrin i höjdled. Vad jag fick göra var att lägga hela klabbet i rätt höjd så att det som skall vara i höjd z=0 i origo är det. När hela klabbet sänktes kan jag modellera terrängen rätt i andra delar än just där origo i modelen är. Så nu är jag lycklig igen ![]() MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Objekt med attached-track kan inte höjdjusteras p.g.a att track alltid hamnar på z=0. Där tog den drömmen slut, tack Auran!-{
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
Det fungerar. Frågan är bara vad som är kravet..
De stationer som följer med den tyska tunnelbanan är höj och sänkbara ![]() Så prova ändra lite buildnummer så kan det börja fungera kanske :P Det står i mitt citat att det ska fungera, så då ska det fungera :P Man måste bara lista ut hur
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
En titt i configen där, så kanske ni finner lösningen. Har för mig, att det är compudoc som har gjort dom. Bifogar Slussen här, så slipper du leta efter den.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej alla och tack för svaren
I slussens config står ju kuid <kuid2:56732:28107:3> region "Canada" light 0 type "Station" icon0 <kuid:-3:10164> icon-texture "icon_station.tga" height-range -100,100 script "Station" class "Station" och i min.... username "Wintjern Anrikningsverket" asset-filename "Wintjern Anrikningsverket" height-range –100, 400 Det är ju samma men det fungerar inte med höj o sänkbarheten för mig. Nu gör det mig inget för jag kan ju ändå ha spår på andra höjder än z=0 Den röda linjen representerar z=0 och hårkorset origo. Så länge hela mdellen är rätt placerad i höjdled i förhållande till hur det som är i origo skall ligga i höjd så kan man lätt ändra marken på andra platser än just vi origo i surveyour. Så mitt problem är löst i alla fall. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
build nummret styr bla hur den uppför sig
asset-filename är väl gamla sättet? (det är väl detta som länkar till .im filen??) :S mesh-table { default { mesh industry.lm auto-create 1 } }
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |