Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-26, 20:18   #10
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Betongspår kan köras upp till 200 km/h med X2 men det är inte högsta möjliga hastighetsgräns utan den vanligaste som bör vara i track rule.
På den tiden då ångloken härskade och spåren med träslipers byggdes så hade SJ 90 km/h som högsta hastighet, BJ hade 100 km/h.
Det är anledningen till att BJ H3s hade 100 km/h som officiell toppfart medan SJ F endast hade 90 km/h som officiell toppfart.
Vad loken var goda för är en helt annan historia som inte hör hemma på svenska spår från den tiden.

Man skulle kunna ha flera olika varianter av track rules med olika hastighetsgränser men rekommendationen är ju att inte hålla på och blanda track rules i en rutt.
Anledningen är att det är besvärligare att ändra egenskaper för spåren när track rules ändras.
Vad tycker ni som har erfarenhet av att bygga rutter, är det någon fördel med flera olika track rules?

Senast redigerad av KMW den 2011-07-26 klockan 20:22.
KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Taggar
rw-rutter


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:58.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009