![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
På godsvagnar, ja. På lok är jag osäker, men i princip ja där också. Anledningen till det har jag faktiskt ingen aning om.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Jag vet lite men är hyfsad på mekanik ;-)
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Jo, det är normalt en snäckväxel, men anledningen till att den sitter på höger sida, närmast eldaren är det som förbryllar mig, logiskt hade det ju varit att lokföraren hade manövrerat bromsen. Dock på tendrar så användes bromsen, mig veterligen, väldigt sällan, så den var väl mest ivägen för lokföraren om den var rakt bakom honom.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |