Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-04, 08:15   #1
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard Ovanligt tyst här just nu

Hej allihopa

Det känns lite som att luften gått ur forumet - för någon vecka sen så formligen sprutade det av inlägg här. Dvs det kom något i timmen.
Nu har vi inte haft mer än ett par på några dagar - har luften gått ur tillfälligtvis?

Sen skulle jag vilja be om lite mera kommentarer. Drygt 75 pers har t.ex. tittat på min nyligen släppta elledning men ingen har sagt flasklock. Ingen har ens sågat den längs fotknölarna....
Jag måste erkänna att det ibland är lite svårt att släppa saker på det här forumet pga det känns lite som att man är en maskros som växer bland tallar. Hur skall man liksom synas bland producenter som LANs enormt fina produktion, ekankals superba ommålningar, björnl's fantastiska produktion och Marcus proffs alster (förlåt mig alla jag glömmer att nämna!)? Jag känner mig lite som en femåring som ställer ut tillsammans med Picasso...

Så jag skulle verkligen uppskatta mer kommentarer, även tips om förbättringar. Och jag vill verkligen inte att någon annan postar mindre utan jag vill se mer - det finns inget mer lärorikt än att följa t.ex. LAns postningar eller se vad björnl håller på med.
spyfrog besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 08:39   #2
stina
Medlem

Reg.datum: May 2004
Smile Håller delvis med dig spyfrog..

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Hej allihopa

Det känns lite som att luften gått ur forumet - för någon vecka sen så formligen sprutade det av inlägg här. Dvs det kom något i timmen.
Nu har vi inte haft mer än ett par på några dagar - har luften gått ur tillfälligtvis?

Sen skulle jag vilja be om lite mera kommentarer. Drygt 75 pers har t.ex. tittat på min nyligen släppta elledning men ingen har sagt flasklock. Ingen har ens sågat den längs fotknölarna....
Jag måste erkänna att det ibland är lite svårt att släppa saker på det här forumet pga det känns lite som att man är en maskros som växer bland tallar. Hur skall man liksom synas bland producenter som LANs enormt fina produktion, ekankals superba ommålningar, björnl's fantastiska produktion och Marcus proffs alster (förlåt mig alla jag glömmer att nämna!)? Jag känner mig lite som en femåring som ställer ut tillsammans med Picasso...

Så jag skulle verkligen uppskatta mer kommentarer, även tips om förbättringar. Och jag vill verkligen inte att någon annan postar mindre utan jag vill se mer - det finns inget mer lärorikt än att följa t.ex. LAns postningar eller se vad björnl håller på med.
Vi är ju över 5000 medlemmar...så det kanske borde vara lite mer kommentarer/diskussioner här på forumet.. men man får nog ta i beaktning att det är sommar... med vad allt det innebär.. mycket uteaktiviteter... det tar sig nog igen framåt hösten... brukar ge renome´till er som lägger ut alster.. men tyvärr glömt att se på/ladda ned din elledning.. kommer att göra det inom kort... fortsätt lägga ut inlägg....jag är väldigt nöjd.. tänk vilket objekt-bibliotek man skaffat sig här på Forumet....!!
Gammal 2011-08-04, 10:09   #3
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Om jag skulle få 10 kr varje gång någon skrev att forumet är dött så skulle jag vara så rik ;-)

Under alla år jag haft forumet har det hela tiden svängt upp och ner i aktiviteten. Ibland långa perioder där inget händer och mycket tomgång och sedan en lång period av sprudlande aktivitet.

Jag har också märkt att folks intresse går i vågor också. Ibland under en längre period så upphör en del att vara på forumet för att sedan återkomma när suget kommit tillbaka.
Gammal 2011-08-04, 12:20   #4
Egonrow
Medlem

Reg.datum: Jun 2011
Standard

Jo men allt går ju upp å ner eller hur? T.om. humöret ibland ^^

Ja måste bekänna att jag har faktiskt sett din elledning men io.m. att jag vart lite stressad hann ja inte skriva nåt just då meeen de kommer

Ja tror ja ställer mig på Stinas linje här hehe, de e ju trots allt sommmar
Egonrow besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 12:59   #5
josu
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Skicka ett meddelande via Skype™ till josu
Standard

Tror nog att aktiviteten (i alla fall i TS-forumet) kommer öka med svenolovs signalscript.

I övrigt så tycker jag att det är synd att det ibland inte händer något. En annan tråkig sak är att när man tittar i medlemslistan så har flera av användarna inte loggat in på flera år...
Gammal 2011-08-04, 13:21   #6
GBSF
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Äsh, är ju sommarlov och så nu. Tror nog många är ute och så istället för att sitta hemma och muppa sig...

Vänta tills hösten och vintern.
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 14:29   #7
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Så sant, så sant, det är sommar och många trängs nog på badplatsen eller campingen eller vad det nu kan vara. Själv har jag tittat in i forumet lite då och då, också från jobbet där jag nu sitter. Märker av semestertiderna här också för huset är tomt på folk.
Om vi är så många som 5.000 medlemmar så kan "inaktiviteten" också bero på andra orsaker. En del kanske inte längre sysslar med Trainz, efter att ha blivit mätta av nyhetens behag och kanske tröttnat efter en tid. En del kanske t.o.m inte finns kvar i livet (hemska tanke men kan tyvärr vara sann).
Jag uppskattar väldigt mycket allt som jag, och många med mig, får ta del av från alla våra objekt-skapare. Spelar ingen roll om det är en femåring eller Picasso. Fortsätt att skapa Synpunkterna kommer nog skall ni se.
Hälsningar
Förresten: Ha en skön sommar och då menar jag utan Trainz. Bara koppla av och ha det skönt. Kan behövas inför hösten/vinterns stora Trainz-aktiviteter.

PS Läste först nu tråden om Spyfrogs elledning i Download-delen. Där finns kritik som förhoppningsvis är av konstruktiv art. Ser fram emot en ny version av kraftledningen där felen är avhjälpta. DS

Senast redigerad av benkegbg den 2011-08-04 klockan 17:56. Anledning: Tillägg till tråden om kritik som Spyfrog önskar.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 19:08   #8
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Hej!
Vi är inte ensamma om det. De danska är det mycket låga aktiviteter. Även norska med.
Det är ju sommar nu och aktiviteter varierar efter vädret. Det blir regnväder imorgon.

Senast redigerad av Totte den 2011-08-04 klockan 19:27.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 20:30   #9
spyfrog
Medlem

Standard

Ja, det är väl att jag redan börjat jobba då som gör att jag tycker det känns som att sommaren är slut.....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 20:38   #10
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard En STOR Eloge, Fredrik !!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
Om jag skulle få 10 kr varje gång någon skrev att forumet är dött så skulle jag vara så rik ;-)

Under alla år jag haft forumet har det hela tiden svängt upp och ner i aktiviteten. Ibland långa perioder där inget händer och mycket tomgång och sedan en lång period av sprudlande aktivitet.

Jag har också märkt att folks intresse går i vågor också. Ibland under en längre period så upphör en del att vara på forumet för att sedan återkomma när suget kommit tillbaka.
Fredrik, ta nu inte åt dig av detta !!! I alla år jag åtnjutit förmånen att delta i detta forum (10 år) har jag bara positivt att säga. Du sköter detta forum på ett utmärkt sätt och det är inte ditt problem om folk inte är aktiva. Livet utanför Trainz blommar väl upp om sommaren?
Jag brukar tänka: Detta är det bästa forumet för Svenska Tåg - därför är jag här.

När mörkret tätnar och dagarna krymper
då återväder väl sommartrötta Trainzare
från torp och sommarsysslor
till det som ligger deras hjärtan närmast:
Svenska 3D-Tåg !

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 21:09   #11
spyfrog
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Fredrik, ta nu inte åt dig av detta !!! I alla år jag åtnjutit förmånen att delta i detta forum (10 år) har jag bara positivt att säga. Du sköter detta forum på ett utmärkt sätt och det är inte ditt problem om folk inte är aktiva. Livet utanför Trainz blommar väl upp om sommaren?
Jag brukar tänka: Detta är det bästa forumet för Svenska Tåg - därför är jag här.

Svenska 3D-Tåg !
Åh, jag delar din åsikt LAn. Jag kände mig väl mest lite ensam här på jobbet.... ;-)
Chefen har för övrigt en annan åsikt - jobba säger han....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 08:37   #12
baloo406
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Svenska 3D-Tåg !
Där skrev du nog veckans sanning lan. Det blir inte mycket tid över för trainz. När det är fint väder, blir det lite andra aktiviteter.
Gammal 2011-08-05, 11:41   #13
Egonrow
Medlem

Reg.datum: Jun 2011
Thumbs up

Kan inte annat än att hålla med LAn!! Stående ovationer från mitt håll!!
Egonrow besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 12:18   #14
henrik645
Medlem

Standard

Jag kan också bara hålla med LAn, När sommaren är slut kommer säker Trainzarna tillbaka! (och alla andra på forumet för den delen)
Gammal 2011-08-08, 00:04   #15
Hobo
Medlem

Reg.datum: Oct 2010
Standard

Jag har spelat datorspel och simulatorer sedan 1979, varje dag !! Det har lärt mig att vårda de spel jag fastnar för, så att de skall hålla länge. Precis detta gör jag just nu. Jag började spela Farming Simulator 2011 och fann en stor avkoppling i detta. Det fick tillfälligt ersätta Trainz!

Trainz var för mig en mycket stor upplevelse, vilket är ovanligt när man är luttrad datorspelsveteran. Trainz höll mig sysselsatt i 5 månader, varje kväll. Ibland hela helger. Det är viktigt att varva spelandet/skapandet, annars kan man lätt bränna ut sig och plötsligt förlorar spelet sin charm.

Med andra ord, jag har en timeout från Trainz, just för att hitta nya vinklar, utmaningar och glädje, så att det skall hålla sedan hela vintern!

Så jag säger som en känd person "ill be back!!"
Hobo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:52.