![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Hej! Jag tänkte bygga Norrköpings spårvägar, viktiga byggnader, t.ex. Centralstationen kommer att finnas där men jag kan inte lova att jag någonsin kommer att bygga klart den. Vet någon var det finns ritningar till Centralstationen eller vet en byggnad som kunde passa??
![]() ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej Henrik
Om jag var du skulle jag ringa till Norrköpings kommun och be att bli kopplad till stadsbyggnadskontoret. Dom bör har ritningar och kan säker kopiera dom åt dig för en rimlig penning. MVH / BjornL |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Tack, ska göra det.
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Kolla runt lite här på forumet, det var ngn annan som byggde Norrköpings spårvägar förut. Jag la upp spårplanen till honom då (har tyvärr inte den tillgänglig här på jobbet)
/Henke |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Det skulle underlätta rejält med en spårplan!
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Det finns lite ett och annat här i forumet om Norrköping. Jag sökte lite och fann detta., Inte för att jag vet om det kan vara till din hjälp, men ändå. I den finns spårplaner med mera-
Lycka till. ![]() Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2011-08-06 klockan 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tack, nu vet jag hur jag ska lägga spåren. Det var en bra idé med Google Earth!
![]()
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]()
Fick nu ett mail från Stadsarkivet som löd:
Citat:
Jaja, får försöka med Riksarkivet, konstigt att de inte har ritningar av Centralstationen? ![]() EDIT: Har nu mailat Riksarkivet.
Henrik.V Senast redigerad av henrik645 den 2011-08-08 klockan 10:08. |
|
![]() |
![]() |