Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-08, 11:58   #5
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

Hej!

När det gäller denna serie vagnar så var alla vid tryckluftbromsens införande 1912 antingen skrotade eller ombyggda till finkor (nr 22-25 har jag för mig?), vilka endast fick genomgångsledning.

G 22 finns ju fortfarande kvar i Jädraås, den har mycket riktigt större hjul för att komma upp till "hög" koppelhöjd. Däremot är JTJ CN 13 (underredet är från DONJ M 13) i originalskick vad gäller hjulstorlek.

Kopplen vad mycket riktigt vända nedåt från början, men blev troligen redan i samband med leveransen av lok 3-5 (år 1888) vända uppåt. Varför kan man fundera på, men det kan ha att göra med klämrisken?

Snyggt bygge föresten, men vagnarna ska nog egentligen vara svarttjärade om du vill ha dem i trafikskick...
Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:43.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009