![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Har varit lite klent med tid till Trainz ett tag, för min del.
Men man får nog börja med att sätta sej i skolbänken, och försöka lära sej lite riktigt hur det här med semaforer och grejjor funkar. Åsså fick man ju äntligen spårspärrarna som man har "tjatat" om, hehe. STORT tack, Korvis, (och till svenolof oxå, givetvis ![]()
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej håller på i trainz 2010 var hittar man signalerna ?
Hej! ingen som kan svara på det ???? ![]() Senast redigerad av gubben50 den 2011-08-13 klockan 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Jag vet inte om det är någon annan som har installerat signalerna i TS12. Jag har själv inte TS12.
![]() |
#34 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det här, är helt nytt för oss andra också. Så det är lite svårt, att svar på 20 minuter.
Enklast är väl, att du använder dom medskickade testbanorna och kollar med verktyget, vad varje sak heter.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2011-08-12 klockan 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
|
![]()
hej ! Bengan ok jag tänkte bygga lite modernare banor tack ändå
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citat:
Men det är bara Svenolovs och korvens prylar, som är släppta än. Inga av Johans nya signaler.
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
Tack, skall prova detta. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
|
![]()
hej! så det finns inga moderna signaler då ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]()
Nej, inte än.
Bara att hänga med i Downloads avd. under Trainz och hänga med i svängarna, så dyker det nog upp så småningom, när Johan anser att det är dax för dom.
![]() |
#41 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]()
Nu fick jag en massa myror i skallen.
Gick in på banan Exempeljärnvägslinje och fick en massa felmeddelanden. Som jag inte fick första gången, som jag tittade på exemplet. Har provat att radera och installerat banan på nytt, men felmeddelandena återkommer. Har ej satt ut något lok, vagn eller något annat. Felmeddelandet med den röda punkten, kommer direkt vid start. Det som ger mig mest myror i skallen. Är att jag bestämt har för mig, att i Driver Setup. Så fanns det 2 st förare, som väntade på att Ue sattes ut. Ue 1 hade körorder vänta 10 sekunder och sedan köra till Ekeberga. Ue 2 ingen körorder. Eller har jag helt enkelt, bara drömt för mycket om signalpaketen när jag har sovit? .
![]() |
#43 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-08-15 klockan 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jag har en mötesstation i vilken huvudtågspåret går igenom spår 2. Här skall alltså semaforen visa en vinge, men visar i stället två vingar. Installningarna självklart gjorde för spår 2 och växlarna ligger rätt. Försignalen visar kör.
Normalt visar en vinge för spår 1, två för spår 2 och tre för spår tre - och detta fungerar alldeles utmärkt förutsatt att spår 1 är huvudtågtågspåret. Dock är det så att den här mötesstationen är ett nostalgiskt bygge med hyfsad realismen, trots att 60-70 år gått. Fuinns det något bra knep i skrivbordslådan? Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Att visa en bild skulle hjälpa. Att spår två är huvudtågsspår är inget ovanligt och skall utan problem fungera. Kolla så att SM ha rätt namngivning, de kommer ju att hamna i en omvänd ordning och får inte samma nummer som spåret de tillhör, då spåren numreras uppåt bort från stationshuset och tågvägarna efter hur många vingar som skall visa kör för att få köra in där. (om man inte har fler tågvägar än vingar på semaforen, då får SM högre nummer än 3, även om det är två eller tre vingar som visas från semaforen)