![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#23 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]() Citat:
Funktionen kommer att ligga i själva V-signalen, så kopplingen till övriga objekt via bestämda namn och en logikenhet är inte nödvändig. Grundprincipen är enkel. Man placerar ut en v-signal i vardera riktningen (och namnger den efter signalsystemets praxis), före vägövergången. Sen ställer man in några egenskaper för v-signalerna, och vägskyddets grundfunktion är färdigt. Sen kan man lägga till fristående objekt såsom signaler för biltrafik, bommar etc. efter behov. Men det hindrar inte att STW's vägskydd fortfarande kan användas, om det finns en sådan önskan från er. Jag kommer inte att modifiera STW vägskydd på något vis, utan det jag gör är en anpassning i mitt signalsystem till STW vägskydd. Detta blir helt osynligt för er. Obs dock, att det inte går att kombinera de olika vägskydden i ett och samma vägskydd. Dom är helt separerade från varandra. Om inte denna anpassning görs, så kommer STW's vägskydd att dela linje/block sträckor, vilket kommer att få konsekvenser för all AI-trafik. Så frågan kvarstår. STW vägskydd, eller inte?
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). |
|
![]() |
![]() |