![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hej!
Kan någon svara varför jag får detta problem vid vissa nedladdningar från Svenska 3D-Tåg. Gäller TS2009 Build41844 Trainz version 3.1 CM 2.0 Se bif bild. Koppel,Hus MVH.TT2005 Tomas tt001_20110727_0002.jpg |
![]() |
|
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Prova att gå in i CM och välj "Settings" från File menyn, sen väljer du "Miscellaneous" fliken på dialogrutan som pop-ar upp. På denna flik finns det ett alternativ som heter "Enable hardware accelerated texture compression" - se till att denna är AV (dvs urbockad). Sen importerar du de trasiga objekten igen i Trainz. Det kan funka. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Den lösning Spyfrog beskrev hjälpte även mig att lösa detta problem när jag hade det förut.
Se bara till att importera om föremålen som påverkats, eller markera dem i CM och kör "open for edit" och sedan "commit" I denna tråd i slutet kommer hgkn fram till denna lösning också http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...ression&page=2 /Berke |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Jag har också varit utsatt før samma fenomen. Och det var på mina egna objekt, sen jag gjort en nyinstallation av TS2009.
Mitt tips. Gør en fullstændig database repair. I mitt fall så fick jag upp en del saknade tillbehør, som jag installerade. Efter det var allt ok.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Tack för dessa svar skall prova mej fram. MVH. TT2005 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Vad har du för grafikkort? Detta brukar nämligen dyka upp som det kanske står i ovan nämnda tråd på Nvidia 400 och 500-seriens grafikkort. Själv köpte jag ett GTS 450 förra veckan och har liknande problem både som dig och som hgkn i tidigare tråd(jag får dina fina färger om jag kör DirectX och helsvarta texturer om jag kör OpenGL). Dock så har jag inte lyckats lösa mina problem än, har postat till Aurans forum för lite expertis. Om andra har lösningar eller idéer så är dessa välkomna.
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Har GTS 450.
Avvaktar ditt svar från Auran. Har instal om en del objekt som har blivit ok men inte alla. MVH. TT2005 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Jag löste det med min GTS 450! Se först till att Disable Hardware TL i optionsmenyn>Advanced options är urkryssad. Gå in i CM och välj File>Settings>Miscellaneous och kryssa ur även "Enable hardware accelerated texture compression". Då skall det fungera! Dock så måste du öppna och commita alla assets som har detta problemet, för annars försvinner det inte. Har du massor av assets som har problemet efter att du importerat en localmapp eller liknande så kör en quick database repair (hittas i CM) Kan ta några minuter men alla konstiga texturer försvinner. Kolla dock först att du lyckats genom att ladda ned en helt ny sak till Trainz och installera den och kolla hur texturen ser ut i spelet, är den okey så har du lyckats.
Om det mot all förmodan inte skulle bli bättre av detta, så testa först att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet till 280.26 och skulle inte ens det fungera så patcha Trainz till SP3 build 44088. Spyfrog: ingen fara bara du kryssar ur enable hardware accelerated texture compression så skall det fungera med alla nvidia-kort som har problemet. Vissa 4/500-kort verkar dock kunna lösa det genom att ladda ned de senaste drivrutinerna. Jag tror att Nvidia jobbar på problemet faktiskt.
-k- Senast redigerad av korvtiger den 2011-08-21 klockan 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Jag har ett GTX580 i nya datorn och har inte märkt av problemet, däremot på gammla datorn som hadde ett äldre nvidia kort. Till saken hör väll också att jag kör Trainz 12 på nya datorn.
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Tack för dessa svar, Korvtiger detta hjälpte. Bara några texturer kvar att fixa. MVH. TT2005 Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Jag råkade ut för detta problem. Om jag installerar om CDPn så funkar det nu när jag klickat ur krysset för hardware accelerated compression.
Men mitt problem - jag får INTE det att bli rätt när det gäller redan installerade objekt. Har provat att bygga om databasen i både simple och extended varianten men det funkar inte... Jag känner mig lite orolig över att behöva installera om alla objekt, bland annat för det fanns nästan 1gb från DLS bland dessa! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |