![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Nu är det ännu mer intressant att följa detta bygge, då jag har läst boken Under 100 År, D.O.N.J. 1897-1997. Tack för den Bengan!
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Detta kan man väl kalla en orginal route. Ni bygger både bana och Hus, Sågverk och annat smått och gott.
Börjar se mycket bra ut ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag har varit lite off från forumet på den senaste delen, men jag undrar hur det går för detta projekt? Kommer den för nerladdning eller hur ser det ut?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej Andreas
Tackar som frågar. Det går frammåt men det är mycket att göra. Vi släpper de vi gör efterhand som det är klart men själva rutten dröjer det nog ett rejält tag innan vu är klara att släppa. Något halvfärdigt ( eller10%) snarare är det ingen vits att lägga ut. Mvh bl |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej allesammans
Gjorde en liten utflykt i samband med en jobbresa (fast inte på arbetstid förstås) och har samlat lite nytt material. Bland annat har jag gjort lite arkivforskningar hos landsarkiv Nord i Härnösand där allt DONJ och Kopparforsmaterial finns. Och jag kan bara säga "Paydirt"! Bilden ger några _få_ smakprov på vesäntliga ritningar på byggnder i Jädraås. Hurra! MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Mycket intresssant att se hur noggrannt du jobbar med att utforska originalen, borde vi alla ta efter!
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Hej
Jag antar att många av er tyckt att det varit ganska skönt att slippa mina kommentarer här ett tag. ![]() Har bytt dator och sen varit borta en vecka så jag har inte fått något gjort på DONJ. Men jag är otroligt imponerad av Björnls fantastiska arbete under tiden. Här har man själv legat och latat sig och Björn bedriver källforskning och gör nya objekt på löpande band. Det är bara att ta av sig hatten i beundran. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Underliga saker har hänt i flytten mellan min dator och Björns - den här skogen nedan tycks ha försvunnit....
försvunnenskog.jpg Det är lite tråkigt för det var en trevlig skog med buskar, gräs och en del träd vi tidigare inte använt på DONJ.... nu vet jag inte hur vi skall göra, om vi möjligen kan återskapa den? Jag skulle gärna använda de här träden för vissa av dem är mera realistiska än de inbyggda speedträden. |
![]() |
![]() |