![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2007
|
![]()
Hej,
Jag har suttit och arbetat med en liten stuga a lá svenskt 1800-tal men har när jag ska lägga in min skapelse stött på problem med följande felmeddelanden: Error: Unable to load mesh file: '..\..\..\..\..\..\..\..\users\bergendahl\desktop\ gcastugam.im' och Warning: This asset does not have a mesh that is visible by default. Jag har letat både i det här forumet och på internet. Jag har hittat personer både här och på internet med samma problem och något som är gemensamt med alla är att när de lyckats lösa det så skriver de inte hur de gör. Någon som har lusta att dela med sig av sin kunskap i detta ämne? Tack på förhand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Du har glömt att lägga till auto-create 1 i meshtablen. Den bör se ut såhär om det är ett hus det handlar om:
mesh-table { default { mesh "xxx.im" auto-create 1 } } xxx.im byts naturligtvis mot din mesh's namn. Att läsa igenom CCG är att rekommendera. Finnes här: http://www.auran.com/TRS2006/global/files/CCG2006.zip Skall även finnas till TC, men den har Auran slarvat bort på sina servrar. Dock finns den i delar här: http://online.ts2009.com/mediaWiki/i...ator%27s_Guide
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Den där sökvägen ser väldigt konstig ut. Har du möjlighet att klippa in din config.txt här så kan vi nog hjälpa dig vidare.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Okej, jag ska prova att lägga till autocreate.
Här är config-filen innan jag hunnit lägga till autocreate: kuid <kuid:351625:100014> username "GCAstugaM" trainz-build 3.4 category-class "BH" kind "scenery" category-era "1800s" category-region "00" mesh-table { default { mesh "../../../../../../../../Users/Bergendahl/Desktop/GCAstugaM.IM" } } thumbnails { 0 { image "../../../../../../../../Users/Bergendahl/Desktop/stugaM.tga" width 1024 height 1024 } } |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Efter att jag lagt till autocreate så har varningen om att meshen inte är synlig försvunnit men kvar är error-meddelandet. Stugan är dock fortfarande markerad med röd textfärg i surveyor
och är även osynlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
Om du är osäker på hur det skall se ut, gör "open in Explorer" på ett annat objekt av liknande typ och gör lika.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Där hade vi felet. Jag har använt funktionen: New Asset i content manager
och då har den bara genererat fram en egen config.txt. Nu när jag flyttade texturen, .IM-filen samt .gmw-filen samt pekade om sökvägen enligt bears instruktion så försvan error-meddelandet. Tack för hjälpen bear och korvtiger. |
![]() |
![]() |