| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
| Visa resultat för omröstning: Hur bör Saltsjöbanans framtid se ut? | |||
| Den bör behållas som järnväg och utan förändringar medan byte till Tvärbanan kan ske i Sickla | 
		 | 
	3 | 15.79% | 
| Den bör behållas som järnväg med ett extra spår i Slussen medan byte till Tvärbanan kan ske i Sickla | 
		 | 
	7 | 36.84% | 
| Den bör bli spårväg runt gator på Södermalm och till en dyr Slussenterminal, kopplad med Tvärbanan. | 
		 | 
	9 | 47.37% | 
| Antal röster: 19. Du får inte rösta i den här omröstningen | |||
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Guest 
			
			
			
			
					Inlägg: n/a
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jag har inte fått förklarat, varför man skall skrota en bantyp som kan utvecklas åt oändligt många håll med t.ex. betydligt snabbare tåg. Med spårväg kommer utvecklingen till ett stopp. I långa loppet kan aldrig spårväg som bantyp vara bättre än järnväg. Och dessutom, hur ofta kommer A32 upp i 80 km/h? Uppenbarligen väldigt sällan då jag har åkt Saltsjöbanan och den har kört snabbare än A32 på både Tvär,- och Nockebybanan.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |