![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 818
|
![]()
Det är lite svårt att se exakt hur varje länk ligger, men har du testat att göra som på bilderna i manualen? (Gärna med lite luft mellan länkarna så blir det lättare att se hur dom ligger.)
Tänk också på att VF-signalerna måste stå längst ut, följt av V-signalen (+ länk från X32-signalen som används för att "täcka upp" andra spåret för V-signalen). Dina V-signallänkar ser ut att ligga väldigt långt från korsningen. Bommarna kommer inte gå upp förrän tåget har passerat V-signallänken på väg ut ur korsningen. Har du en VF-signal innan korsningen behöver inte V-signalen sitta så långt bort, i och med att signaleringen går igång och bommarna fälls då tåget passerar VF-signalen. Så här borde det bli: Spår 1: <-VF baslänk <-X32 länk 1 (från spår 2) <-X32 med länk 1 inaktiverad <-bom | X22 med länk 1 inaktiverad-> V baslänk-> VF länk 1 (från spår 2)-> Spår 2: <-VF länk 1 (från spår 1) <-V länk 1 <-X22 med länk 1 inaktiverad | bom-> X32 baslänk-> VF baslänk-> Själv har jag för övrigt problem framförallt med att få VF-signalerna att funka som dom ska om det finns några andra signaler (huvudsignaler) i närheten som kan störa, så det kan också vara värt att undersöka. |
![]() |
![]() |