![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Lysande med samarbete. Vet att Mawkish varit intresserad av att ge sig på dina tidigare modeller med, så jag säger lycka till och snyggt jobbat.
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Passat in fönsterna lite bättre kring hytten, och fixat hjul som stämmer lite bättre med förebilden, men söker nu med ljus och lykta efter en bra skiss över hjulaxlarna som sitter på Ma loken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Aahhh! Va toppenbra att du satt igång Ma-loket. Det var efterlängtat! Lycka till och bygg lugnt och säkert!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
hej duger denna bild
Senast redigerad av gubben50 den 2014-05-15 klockan 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
|
![]()
Dels så är det ett Mg lok, sen så visar den ju inte direkt hur hjulaxlarna ser ut mer detaljerat, det är just där problemet ligger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Jag ju redan tjuvkikat lite så du vet ju vad jag tycker! I övrigt så ska det bli jäkligt roligt att ta sig an din snygga modell Marcus som jag hoppas att jag ska kunna göra rättvisa även i RW. Vad gäller mina modeller till Trainz så får väl tiden utvisa vad Marcus kan göra med de risiga polygonhögar jag lämnar efter mig
![]() Edit: Ingen skiss på axlarna men bra bilder här
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. Senast redigerad av Mawkish den 2011-09-20 klockan 18:18. Anledning: google sök |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Ser snyggt ut, blir det en med runda maskinrumsfönster också?
/æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....3&postcount=51
![]() |
![]() |
#9 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Jag har 3 bilder på lösa Ma-hjul... Kan nog vara väl till pass för att göra hjulen. Dom är inte som andra hjul. Jag lägger dom i ett paket, lika bra du får de Ma-bilder jag har, bilder kan man aldrig få för mycket av när man bygger. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare v10
|
![]()
tack gärna emot materialet Mazz, skickar ett Pm med en mail till dig!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]()
Lite bilder på Ma-loket så länge.
Hittade inte dom, som jag var ute efter. Letar vidare, men var är just nu ett STORT ? Kanske på en gammal hårddisk, som jag får försöka trycka in någonstans. http://www.mediafire.com/?exg64chlyh0599g
![]() |
#12 |
|
![]()
![]() |
#13 |
Tidigare v10
|
![]()
Har redan upptäckt den sidan, det är lite därför boggierna redan har dom flesta detaljerna på plats.
Det jag behöver är just något som visar hur hjulen ser ut med ekrarna och liknande, helst något som är relativt rakt så att man kan utgå från det för att modelera hjulen. Men jag är tacksam för att du letat material, allt hjälper! |
![]() |
![]() |