![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Stiligt!!
Liten fundering, om du tillåter... Kolla lite på ventilationsöppningarna på taket... Nu är det inte lätt att se i den här vinkeln, men det ser ut som att du släppt ner ventilationsöppningen så den går i liv med korgens sida. Det ska den inte göra, det är en liten bit tak mellan där. Strax undertill ansluter även dropplisterna, som bidrar ganska mycket till "Ma-utseendet". Det är nån Ma i modell som blivit fel vad gäller dropplisternas utförande och det är trots så liten detalj, ändå så att det bidrar till utseendet för ett Ma, nästan som ett ansikte... det ser fel ut på mj-modellen, men man kan inte sätta fingret på vad som är fel tills man detaljjämför med originalet. Boggisarna ser grymt snygga ut!! Spännande bygge! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Mazz kom med en rad användbara tips och synpunkter på modellen, och har nu försökt att tillgodose hans synpunkter, får se om hans öga för detaljer godkänner mina försök!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
oj, här går det undan...
![]() förnämligt, den enda synpunkten jag har nu är att om du kollar på ventilationsintaget, så dess understa del är precis ovanför dropplistens översta del. Dropplisten som du har gjort helt perfekt! Annars är jag helnöjd med dina justeringar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
|
![]()
Söker material för att konstruera en komplett LLXJ strömavtagare för att montera på loket.
Och för att ni ska veta hur det går med projektet: Ma loket har legat på is ett längre tag på grund av att jag har haft problem med att få UV mappningen att fungera som den ska på själva lokkorgen. Jag har samarbetat med Mawkish för att lösa detta problemet och har under dagen fått tillbaka själva lokkorgen och monterat tillbaka den på plats, och nu är hela loket UV mappat bortsett från strömavtagarena som ännu återstår att konstruera ordentligt, det tog lite drygt en dags arbete att utföra mappningen, så förutsatt att jag hittar lite material så ska det nog inte dröja länge till före det börjar exporteras till simulatorerna. //Marcus |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2005
|
![]()
Ser riktigt fett ut Marcus
![]() Du e väl aldrig sugen på att göra en T41 till MSTS haha ![]()
![]() |
#7 |
Tidigare v10
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Sorry Marcus att jag snor din tråd lite...
Har en T41 på G till MSTS.. Jobbar på att få den klar innan jul. Men kan inget lova.
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ Senast redigerad av micke321 den 2011-12-01 klockan 21:54. Anledning: Postat ursäkt. |
![]() |
![]() |