Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-23, 22:22   #1
avslutat_konto
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Igen då ..
Vore jättebra om följande kan ta kontakt med mig

Ekan
Bengan
Hawk
mfl ,om du känner dig träffad
lite svårt att plocka ut bra modders från en lååååång...låååååååååååååååååååååång lista.

argumentation är mitt mål och med dessa personers kunskap...då är vi nästan i mål
avslutat_konto besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 22:38   #2
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Hej Repairman!
Bakgrunden var ju att jag bor närheten i Trollhättan skapade jag rutten Oslo-Göteborg.
Min drömyrke var ju lokförare och fick inte bli för min grava hörselskada. Då hittade jag MSTS i affärcentrum i Trollhättan 2002. Jättelycklig var jag började jag köra tåg nästan som i verklighet.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 22:47   #3
avslutat_konto
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej Repairman!
Bakgrunden var ju att jag bor närheten i Trollhättan skapade jag rutten Oslo-Göteborg.
Min drömyrke var ju lokförare och fick inte bli för min grava hörselskada. Då hittade jag MSTS i affärcentrum i Trollhättan 2002. Jättelycklig var jag började jag köra tåg nästan som i verklighet.
Och sånt kanonjobb du har gjort
förstår vad du menar..har lite av samma problem själv med C kort mm, men man lever vidare trots allt
avslutat_konto besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 23:04   #4
avslutat_konto
Medlem

Standard Ytterligare PM svar

Jag kan eller får inte uttala mig om vad andra modders har gjort,
Varför???, Nu hamnar vi i en värld av copyrights mm.
Utan personens godkännande använder jag inte detta mtrl heller.
Gammal 2011-09-24, 14:40   #5
avslutat_konto
Medlem

Standard

Om man nu ska köra en tågsimdag så är det inget man roddar ihop på en månad eller så.
Tidsmässigt kommer vi att hamna nånstans på vårkanten.
Eftersom jag jobbar som bärgare så börjar våran säsong på allvar från 1 Oktober och slutar den sista Mars och under den perioden är det äta,sova och jobba som gäller.

Den lediga tid jag får kommer jag då att ägna åt att eventuellt anordna en ny Tågsimdag, jag säger eventuellt för det är mycket som ska klaffa.
Förra gången hade vi lyckan av att ha pyttemjuk med i bakgrunden och vi fick bland annat datorer för det evenemanget sponsrat den vägen, den här gången måste det lösas på annat sätt.
Hur den frågan löses är något som jag får jobba på genom att ta kontakt med dom som i dagsläget har ansvar för respektive simulator. (pågår diskussioner)

Har även reflekterat lite över vart man ska hålla ett evenemang och en spontan tanke är att det blir i samarbete med en organisation som har dom medel som krävs för det är inte gratis att ordna ett sånt event.
JVM i Gävle jobbade vi med förra gången och med den support och det stöd vi hade från dom gör i dagsläget att jag gärna samarbetar med dom igen.

Vi har idag 3 tågsimulatorer och självklart ska dessa visas upp och hur detta ska göras bestäms i slutändan av er som använder dom.
Jag kommer ju inte att klara av att organisera detta helt själv och i första hand så tar jag jättegärna emot tips och förslag från alla er.
Så föreslå och brainstorma fritt för det är ändå ni som bestämmer vad som ska visas upp.

Om ni behöver kontakt med mig av någon anledning så skicka ett PM så ska ni få ett mobilnummer där jag nås.
Nu måste jag ut och jobba igen så ha en fortsatt trevlig helg
Gammal 2011-09-24, 14:48   #6
avslutat_konto
Medlem

Standard

Innan jag drar iväg kom jag på en sak till

Om det är ok med admin och moderatorer här så skulle jag gärna vilja sätta upp en egen topic om det hela ??
Blir lite lättare att hänvisa ev samarbetspartners till en sån, och om jag skulle få ok till en sån topic vart ska vi lägga den ??
Gammal 2011-09-25, 15:54   #7
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Vad hände med Repairman? Avslutade han sitt konto själv, eller?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 22:41   #8
avslutat_konto
Medlem

Standard ska svara på ett PM direkt då

Nä är inte som du säger ego trippad, då har du missat en del.

Meningen med en TSM dag är inte att visa upp mig, utan e syfte med en sån dag är att visa vad alla våra medlemmar åstadkommer, dom förtjänar banne mig sin dag dom med ........
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:48.