![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#25 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Jo, du har en poäng där, att uppgradera X2-simulatorn till Trollhättanrutten är ingen dum ide, att ha en verklig rutt som bas tillför faktiskt lite. Det förutsätter dock en del saker. Doh, nu är jag sådär tråkig igen...
Men rött, då ska man ju stanna, är inte det bra då att det händer nått? Jo, för oss är det självklart, men inte för den typiske X2-simulator-föraren. VHJ är väldigt lämplig för just det här ändamålet, då den är dubbelspårig hela sträckan. Det kan hända saker hela tiden, fast player path inte korsas. VHJ är 30 mil lång, vilket snabbt äts upp av fullgas-körare. Av den anledningen, så slår jag till bromsarna något när en kund har avslutat sin körning, det har gjort ganska mycket på att hushålla på ruttens sträcka. Det räcker med omstart en gång om dagen på en intensiv vanlig helg nu. Av den anledningen är även KMJ inte ett alternativ med sina 2 x 6 mil för den obemannade publikkörningen, men jag föredrar KMJ om man är på plats och kan starta om när det behövs. Trollhättanrutten minns jag inte riktigt, men jag får för mig att den i majoritet är enkelspårig vilket då reducerar möjligheten till annat än uppställda consist. Längden är det ju dock inget fel på. Som komplement-rutt kan den vara utmärkt, men som ersättare är jag tveksam. |
![]() |
![]() |