![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Föreslå kan du alltid men jag tänker inte för liv och pina göra LOD-mesher till ett ånglok, det är mycket lättare att rensa i skogen av speedtrees!
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
Lagt en sista "varlig" hand vid texturer, mappningar och reflection. Är väl själv ganska nöjd, men vänta bara tills mina betatestare satt käften i Sven-Bertil ;-{
Nu återstår att göra en "Plausibel" Sb-hytt av J-lokshytten så kan väl även Sb gå till betatest. (Hur många av mina lok och vagnar är på betatest, jag har tappat räkningen?) Herr Flodin var ju "utvecklingschef" för Sb-projektet vid SJ, så det var väl där han fick sina idéer till en egen automatisk slidskåpsventil, som sedan fanns på B-loket??? "Intresse väcks av att intresse väcks", vem sa det? Loket i bakgrunden är en ganska sleten J_maskin som med avund beskådar sin yngre och kraftigare broder! Detta blir väl slutbilder här vad gäller loket, vi får se vad jag orkar med hytten?
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Snyggt så att nästan gör ont
![]() ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Som Ekan sa...
Dock en stillsam fråga: Hur har du knytit fast flaggorna? Strips? Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Baksidan på framlyktorna, ska de ha det röda glaset? Är lyktan vändbar för att få slutljus när man backar?
LOD-nivåer brukar jag göra så att smådetaljer försvinner med avståndet. Beroende på hur stora detaljerna är så syns de kanske 100m eller 400m medan de stora detaljerna syns längre typ 1000m eller 2000m. Så slipper man göra om en massa saker i polygonsnålare varianter men har ändå viss LOD. T.ex. att handräcken och rör försvinner gör en hel del då sådant innehåller många polygoner. /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Jag har en ide' om att göra lyktorna vändbara efter färdriktning men det kräver skript och det är inte "my cup of tea".
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Nej, baksidan skall inte ha röda glas. Dessa glas förvarades i lådor på hyttens bakvägg.
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Tack Korvtiger, det underlättar, för då kan jag lösa det med coronor!
![]() |
#9 | |
Veteran
|
![]() Citat:
med flagglina av polyester! Skämt åsido, flaggpinnarna är statiska och på vardera pinnen finns en b.r.flag som härbergerar den animerade flaggan.
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Skickat Sb till mina betatestare och fått omedelbar feedback, och ändrat på en massa saker.
Två bilder men nuskick, märker ni alla förändringar? En som definitivt märker sånt är Korvtiger, som är en "ögonbedövande" duktig betatestare!
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() För övrigt - den här modellen är skitsnygg. Du har inte funderat på att rendera den och lägga upp den på N3Vs forum i screenshots tråden "GMax and 3DSMax (And any other modelling program) screenies/renders"?? |
|
![]() |
![]() |