|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2011-10-16, 13:17 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
|
sätta ström funkar inte
Jag tänkte sätta el på barston linjen i railworks. men när jag markerar spåret, markerar att de ska vara överhängande el så händer inget. de kommer ingen el. vad gör jag för fel. provade även andra banor, fick ingen el där heller.
|
|
2011-10-19, 19:32 | #2 |
Tidigare Traindriver94
|
Har samma problem!
När jag ska lägga spår på min egen bana (bergslagsbanan) väljer jag SAD's spår, Sweden trackrule och sen kryssar jag i "overhead wires" men när jag lägger spåren kommer ingen eltråd. Inte heller när jag markerar en extra gång och kryssar i "overhead...". Det fungerar dock med trådar när jag lägger tysk räls från originalrutten med tysk trackrule. Någon som vet vad problemet är?
2011-10-20, 00:55 | #3 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Är det inte det här gamla felet? Kontaktledning tillsammans med trackrule Sweden Annars skulle jag rekommendera att istället använda KMW's trackrules Svenska spår. Hos mig fungerar kontaktledningen både med Sweden trackrule och KMW's Svenska spår. mvh ..... Mats |
|
2011-10-20, 08:20 | #4 |
Tidigare Traindriver94
|
Det fungerade när jag använde KMW's trackrule Tack för hjälpen!
2011-10-20, 11:58 | #5 | ||
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ladda hem och installera newS version av Sweden.bin så borde det fungera med Sweden trackrule också. Citat:
Prova om det inte går att köra ett ellok i alla fall efter det att du markerat spåret och valt overhead wires. mvh .... Mats |
||
2011-10-20, 18:25 | #6 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
|
tack för tipsen
|