![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Med den här personliga kommentaren bifogas en manual över O- och Ds-lokens hytter, vilket är anledningen att jag går in i download-ämnet.
Förutom Lan:s korta text bör tilläggas, att de här två loken troligtvis är flaggskeppen i Train-flottan. Detta beror framför allt på det utvecklade reglagesystemet och dragkraftförmågan men även på hyttens utformning. Bromssystem och dragkraft är nu så nära realistiskt man kan komma i nuläget. Korvtiger har gjort ett jättejobb. Hytten med dess tydliga bromshandtag medger riktig cab-körning utan att använda knapptryck. Det är som att ha en hand på bromshandtaget. Pådraget förtjänar också uppmärksamhet för realism. Signalen har försökts rekonstruerats – skall troligtvis vara lite mörkare. Loken tål att granskas in i minsta detalj. En honnör för Lan. Tilläggas kan att en bromsmanual är på gång. Nisse |
![]() |
![]() |
Taggar |
bjlittds, bjlitto, ellok |
|
|