![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Någon kan förstå mitt problem och kanske har en lösning? Mina förare är rattfulla. De gör omkörningar utan någon som helst anledning. Tidigare har jag sett att det åtminstone har varit en bil ivägen och de kör då om bilen. Men här är det ingen bil. De kör som självmördare rätt in i mötande trafik! Spelar ingen roll vilken geografisk region jag använder. De kör förbaskat hit och dit. Spelar heller ingen roll om det är Ekankals grusvägar, beteendet uppstår också på andra vägar. Använder TS12 fast detta kanske har uppstått i andra versioner också? Hälsningar
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
driver du med mig nu? - Tror inte du gör det, men detta var mystiskt!
Hur kan ens dom byta körfält? - Går det mjukt och fint, eller hoppar den mellan? Skriv ett inlägg på Trainz forum och hoppas någon hittar nått där =)
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Kör inte pickupen åt fel håll? Om den skall köra om borde den väl köra åt samma håll som den omkörda bilen?
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
jag har precis samma fenomen, och jag använder TS 2009. Ser kymmigt ut när dom gör omkörning på motorväg, rakt igenom mitträcket.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Är det något som uppstår en gång (när man laddar banan/lägger ut en väg)
Trodde först bilarna hade fått någon AI i sig, men de verkar inte vara fallet :P Jag har aldrig fått någe liknade problem :/ Detta var ju intressant =) På dina bilder ligger bilen i mitten av vägen, men ligger den helt till höger innan den "kör om" ?
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Svar på din fråga och den förra: Bilarna hoppar inte utan kör mjukt fram och tillbaka från sida till sida precis som om de kör om någon bil. Stundtals har de faktiskt en bil att köra om, men annars så kör de också om osynliga bilar. Jag har spelat in en liten sekvens med FRAPS som jag skall lägga upp på Youtube så ni alla kan se. Återkommer om detta. Hälsningar
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej !
Jag lovade ett litet klipp på Youtube. Det är HÄR. Bilarna fungerar i Trainz 2009 och 2010. Det är i Trainz 2012 som detta händer. Som ni ser kör de ibland om riktiga bilar och ibland osynliga sådana. Skumt. Hälsningar