|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2011-11-11, 22:41 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Polisbil Testversionen
Jag har fixat till Jay Hollands utsökta Wolseley -38 att likna en svensk polisbil. Detta är bara förberedelser till den Volvo PV56 som jag skall försöka stuka till av Jays modell! Men jag laddar upp den så kan ni se om allt verkar OK ???
Den har nightmesh med massa lampor och en siren som låter. Får se vad ni tycker?
2011-11-14, 20:59 | #2 |
Veteran
|
Uppdatering!
Wolseley polisbil har genomgått en "översyn" och nightmeshen är klart förbättrad men inte komplett. Det flimmrar lite fortfarande men det är svårt att få "night-meshen" att helt omsluta "day-meshen". Ljuskastning på marken är införd, liksom "körriktningsvisare" på ena sidan. Jays "Ford Y" är i princip också klar men den får vänta ett tag.
Eftersom ingen tycks tycka något får jag väl fortsätta "famla i mörkret"!????
2011-11-17, 23:20 | #3 |
Veteran
|
Svenska polisbilar !!!???
Samarbetet med Jay Holland har gått strålande! Han har stukat till en Volvo PV56 av 1939 års modell, den som blev Sveriges första "radiobil". Jay modellerar som engelska modeller och jag försvenskar dom, det har fungerat enormt bra och samarbetet har flutit perfekt och snabbt.
Så nu presenterar Jay Holland och jag tre svenska polisbilar. Den lilla forden kan tänkas som landsortpolisbil på vischan nånstans. A great Thank You Jay!!! Bilarna i nästa post:
2011-11-17, 23:24 | #4 |
Veteran
|
Polisbilarna
Här kommer de tre polisbilarna. Missa inte coronorna i föregående post!
2011-11-17, 23:39 | #5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
Polsbilar är välkomna i Trainz men på våra vägar ovälkomna. En applåd från Malmö. LAn.
Minns att polisen i Nynäshamn hade en sådan brunfärgad Pv. Jag upptäckte en brand i ett lager och larmade borgarbrandkåren. Den var snabbt på plats. När elden var släkt kom polisbilen rullandes. Två dagar efteråt kunde man läsa i Nynäshamns-Posten att "polisen var snabbt på plats". För icke forntidskunniga kan meddelas att borgarbrandkåren bestod av inte anställd personal. De larmades via telefon på jobbet eller hemma och cyklade till brandstationen. Ja visst ja; lagret räddades och jag fick 500 kronor i belöning. Nisse |
Taggar |
polisbil |
|
|