![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag hör till vad jag tror en stor skara passiva Trainz användare. Jag har alltså inte kunskapen att konstruera och bygga saker men jag tillbringar nog mer tid med att titta och läsa vad andra kan åstadkomma än vad jag gör med Trainz. Så var inte helt säker på att intresset för vad du och alla ni andra får fram inte skulle vara utav intresse. Jag har ju sett att några lagt upp sina alster på DLS vilket ju ökar möjligheten för andra att hitta era saker. Men Sverige har ju trotts allt en mindre användaradel så genuint svenskt material kanske inte får så stor spridning.
Kanske kan Fredrik visa lite statistik? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2010
|
![]()
Ja här är en som verkligen har ett Trainz 2012 som flyter. Visserligen har jag uppgraderat mina prylar för 7000kr, men det har varit för att ALLA, kommande spel skall flyta på. Så bara för att man fått RW att flyta bättre, än Trainz, så betyder inte det att Trainz inte kan flyta på utan ryckningar.
Mitt trainz flyter så snyggt på högsta inställningar så av den anledningen behöver jag inte byta till något annat. Kontentan blir då att Trainz håller måttet även i den jämförelsen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
|
![]()
Om jag får yttra min ytterst okvalificerade åsikt så tror jag personligen att bristen på entusiasm främst beror på att vi på detta forum de senaste åren blivit alldeles för bortskämda med den stora mängd material som Lennart och övriga (inga nämnda, inga glömda) överöst oss med den senaste tiden. Vilket leder till någon form av inflation på content-fronten där varje individuellt objekt tappar den sensationell effekt de en gång hade på den tid då det inte gjordes så mycket svenska objekt.
Nu menar jag självfallet inte att det var bättre förr när det inte fanns så mycket svenskt förutom STWs lite till åren gångna material, men forna tiders entusiasm skulle inte vara helt fel att få tillbaka. Rätt tänkvärt Jag kan inte annat än imponeras av alla er som fortfarande kämpar på och gör nytt material till simulatorerna trots denna svacka. Ni är värda all beröm ni kan få och mer därtill! ![]() ![]() ![]() (Själv sitter man och jobbar ändan av sig och unwrappar skopor och dylikt för att bidra med någon form av (H)jul(lastar)klapp till alla dem som väntat alldeles för länge ![]()
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
"någon form av inflation på content-fronten där varje individuellt objekt tappar den sensationell effekt de en gång hade på den tid då det inte gjordes så mycket svenska objekt. "
Ingen inflation här inte, varje objekt leder till någon form av sensation. Jag kan inte själv, men tar tacksamt emot varje bidrag till mitt Trainzande. Tack igen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
Jag kör ibland mitt Trainz 2006 och besöker ibland också detta forum. Även om jag sällan loggar in.
Nu är väl huvudsyftet med Trainz och andra tågspel att simulera själva tågen med räls i realistiska landskap, med möjlighet att också bygga själv osv. Men är det något jag saknat så är det att också kunna gå omkring själv i landskapet, som första och/eller 3:e person. Tänk att gå omkring i skogen och plötsligt se ett ånglok braka fram mellan träden! Även om man med kameran kan skapa motsvarande vyer, så är det inte samma sak som att på egna virtuella ben uppleva detta. Men kanske detta och mycket annat är möjligt i nyare versioner. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
På den här länken finns en liten film och tips om vad man kan göra i Trainz.
YOUTUBE. Fungerar dock endast i Surveyor. Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2011-12-28 klockan 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Tack för tipset, det var bra. Fungerar tydligen i Trainz 2009, kanske också i 2006? Ska kolla upp nästa gång. Att kunna "sträcka på benen" tycker jag har viss betydelse även i såna här simulatorspel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |