![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: vem av er tror på Gud? | |||
jag tror på Gud |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 35.48% |
jag tror inte på Gud |
12 | 38.71% |
jag vet inte |
8 | 25.81% |
Antal röster: 31. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]()
vem av er tror på Gud?
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2011
|
![]()
Nej det gör jag inte!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
du har röstat fel och du skulle ha klickat på: "jag tror inte på Gud" men du röstade på jag vet inte och då betyder det om inte du vet om du tror på Gud eller inte, men du röstade fel omröstning så då vet jag inte vad jag ska göra
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Och varför ställde du den här frågan då? Är du osäker på vad du tror själv eller vill du få en försökring om att andra tror samma sak? Sen är ju frågan vilken gud? Kristus eller Allah eller nån annan? Du kan ha förolämpat någon nu eftersom du kanske syftar på "fel" gud. Religion är en privatsak och högst opassande att diskutera öppet.
Själv tror jag inte på den där fantasifiguren, man har väl självförtroende och klarar saker på egen hand. ![]()
![]() Choo choo fox Senast redigerad av Jonatan den 2012-01-09 klockan 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jag tycker i alla fall att det var onödigt att ha det som en öppen omröstning, dvs att man kan se vad andra har röstat på...
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Varför vill du veta vad vi tror på? Som sagt, det är nånting som bör hållas privat, för allas trevnad och att undvika konflikter.
Jag har varit i ett och annat religionskrig på forum förr, och dom har startat med just sånna trådar som denna.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
förklara vad trevnad betyder, är du snäll
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Substantiv: Trevnad
1.det att trivas och må bra. ex: "För allas trevnad, stäng av mobiltelefonen."
![]() Choo choo fox Senast redigerad av Jonatan den 2012-01-09 klockan 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Religion är idioti som inte skapar annat än elände värden över. Jag är ateist och trivs utmärkt med det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
Jag ser mig som agnostiker för säkerhets skull. Jag är inte mer än människa, och anser mig således inte kunna veta. Jag ser heller inte någon anledning att ta en definitiv ställning i det hela. Finns det ingen gud så har det ingen betydelse. Om det däremot finns en gud så tror jag ändå inte på denna förrän den avslöjar sig. ![]()
Fotointresserad lokförare Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com ![]() Senast redigerad av simonbertilsson den 2012-01-12 klockan 01:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Det är ju ändå lite spännande det här med gudar osv. Ingen kan bevisa att de existerar men å andra sidan kan ingen bevisa att de inte existerar
![]()
![]() |
#13 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Jaa, vad säger sunda förnuftet, när världen ser ut som den gör, med krig, våld, svält, nöd, cancer, överbefolkning, mm, mm?
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Jag vet inte om jag är särskilt troende.
Men ändå, i vissa stunder börjar jag fundera om det inte finns något trots allt? Ibland har man känt sig riktigt vilsen i livet, inte haft en blekaste aning om hur man ska gå till väga och bett till (kristendomens, min anmärkning) gud att få hjälp att hitta en väg framåt. Och plötsligt inser man hur man ska göra. Till slut blir det också rätt bra, även om det ibland kan vara jobbigt för stunden. Så jag vet faktiskt inte, men någonting finns det nog. Oklart vad det är, dock. ![]() Åh, tack förresten alla ovanstående skribenter som idiotförklarar alla troende runt om i världen. Mycket moget. ![]()
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. Senast redigerad av Dson den 2012-01-12 klockan 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
"Religion är tro som grundar sig på föreställningen om en eller flera gudar, andar, transcendenta själar eller andra övernaturliga fenomen." |
|
![]() |
![]() |