![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Nu är det minsann dags att släppa den första kompletta versionen av Wintjärns gruva.
Den består av • Gruvlaven • Den tvåspåriga högbanan mellan gruvlaven och anrikningsverket • Anrikningsverket (själva industrin) • Samt en enspårig högbana som var en rest från ett äldre anrikningsverk och lastförfarande. • (dessutom bifogar jag produkten DONJ slig malm i en separat post) Anrikningsverket producerar DONJ slig malm vid lastfickan och denna kan lastas från de två spåren vid lastfickan. Som ni ser av bilden så låg gruvan i verkligheten. Anrikningsverkat får placeras in i en sluttning. Hämta senaste Gruvlaven här: http://www.mediafire.com/?1ab1y0cknc4v7x1 Hämta Anrikningsverket här: http://www.mediafire.com/?rgfx8cashqj0wpz Så småningom kan det komma en version 2 men jag måste lära mig mer om Trainz industriprocesser först. Just nu är produkten sligmalm inte en bulklast så som trainz definierar det och det kan hända att vi kommer att ändra på det. Håll till godo Med vänlig hälsning / BjornL Senast redigerad av bjornl den 2011-08-04 klockan 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Och här kommer produkten DONJ sligmalm.
MVH / BL |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag är otroligt impad av det du producerar, bjornl! Jag trodde jag var hyftsat snabb men nu känner jag mig jämförelsevis snigelaktig. Det är jubel här, att du tar dig an indrustrier, processer och produkter. Har själv bankat huvudet i den väggen ett otal gånger och resultatet har alltid varit detsamma, ett otal svårläkta bulor i pannan!
Molto bene, som vi säger i sydsverige!!!!
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej LAn
Tack det värmer. Nå jag provar mig fortfarande fram och drömmer om när jag kan animera en slidstyrning ![]() Just nu sitter jag och inser att jag borde ha läst C++ för att kunna förstå det jag läser om gs scriptspråket. J#¤%&/r vilken grekiska för den oinsatte. MVH / BjornL |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Får denna "missing dependency" ?
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej LAn
Har du installerat sligmalm produkten ovan? MVH / BL |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Slarvigt av mig, slig var det ja! Nu funkar allt utomordentligt!
Så när på att anrikningsverket hamnar under markytan med sin bottenvåning. Inget "height-range" att ta till, hur gör man nu då?
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2011-08-05 klockan 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Ska ladda ned det.. har ju rensat i mitt bibliotek.. hur hinner du.. å andra sidan är jag/tror även vi tacksamma för detta.. Toppen!!
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Hej LAn
Som du kommer ihåg från min tråd "hjälp mina industrier flyger" http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=30522 så ficka jag aldrig hight range att fungera på en industri och gav upp det och nöjde mig med följande. Då anrikningsverkat är specialbyggt för att ligga in en brant sluttning med tre huvudsakliga marknviåer så får man ju "terraforma" marken i alla fall. Origo i modellen ligger vid marknivå 1, där högbanan går in i det lilla huset. Genom att höja och sänka marknivån där så kontrollerar man modellens höjdläge, sedan ser man till att övrig markivå ligger rätt i förhållnde till marken vid origo i modellen. MVH/ BjornL |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Jo jag minns detta. Men Aha, då vet vi hur vi skall göra!
Varför inte height-range fungerar har väl nån orsak men om man vet hur man placerar anrikningsverket är det ett mindre problem!?
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
Mediafire länkarna är döda?!
Går dom att väcka igen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Hej Trainsmith
Aj då. Jag fixar det ikväll.
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
hej
Här kommer nya länkar för gruvlave och anrikningsverk. Hämta senaste Gruvlaven här: http://www.mediafire.com/?amaj72tqjc23ava Hämta Anrikningsverket här: http://www.mediafire.com/?q2y32bdpgq4k7in Kunde en vänlig forumadminstratör rätta länkarna i första posten till dessa så vore jag tacksam.
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
TACK nu blev det bättre.
Nu skall det brytas malm. |
![]() |
![]() |