![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#35 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]() Citat:
![]() 2. Det är tveklöst textur med alphakanal, ger mycket snyggare och polygonsnålare resultat än att karva ut det i meshen, men man måste ju veta vad man sysslar med. Själv så använder jag inte alpha, då det bara har ställt till med sorteringsproblem, att saker som stå bakom ett annat föremål hamnar framför, pga att båda har alpha, problem med genomskinlighet mm. Men Lan har koll på det där tror jag, om jag inte missminner mig så uppstår bara sorting-problemet när man använder 24bit tga + 8 bit bmp alpha istället för en 32 bit tga med inbyggd alpha, är det rätt uppfattat Lan?
__________________
-k- |
|
![]() |
![]() |