|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-01-27, 13:45 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
RailWorks / Auran eller MST
Jag är ganska nöjd med Trainz men jag har Ts2009 och funderar på vilken Sim man ska satsa på härnäst.
Då jag bara haft Trainz så är det ju det man kan bäst Men nu ska här provas nå nytt !! Hjälp mig nu allesammans kom med era åsikter vilken ska jag köpa ?? TS12 - RailWorks Eller Microsofts som jag är skeptisk till / Gurkan |
|
2012-01-27, 15:38 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Du kan läsa tråden här, så du kan fundera på: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31770 |
2012-01-27, 16:03 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Eftersom du redan har Trainz och är nöjd med det, men har bestämt dig för att även prova något nytt så skulle jag nog föreslå följande:
- Trainz har du ju redan.. Bra! - skaffa RW3 nu. - skaffa ORTS senare när den blivit självständig. Då har du tre utmärkta simulatorer, var och en med olika egenskaper för/nackdelar. ORTS är intressant på så sätt att dom har en målsättning att profilera den som den järnvägsmässigt mest realistiska simulatorn. Hoppa således över MSTS och vänta in ORTS i stället, den är ju gratis men utnyttjar allt som är byggt för MSTS. Och kommer kunna allt MSTS kan plus mer. |
2012-01-27, 16:14 | #4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Så man slipper installera MSTS när ORTS blir självständig?
|
2012-01-27, 16:26 | #5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Ja, du kan redan nu köra ORTS utan MSTS bara du sätter upp en filstruktur som MSTS har för fordon och rutter.
Ingen MSTS programkod används av ORTS, bara byggt material. |
2012-01-27, 22:26 | #6 |
Medlem
|
Okej tack för hjälpen allesammans Då ska jag fixa Dem 3
När släpps ORTS och vart hittar man mer info om den ? Man får ett verklighetstroget spel bild utav Railworks när man kollar runt och bäst av allt är ju såklart specsen ( som min gamling till dator lätt klarar av Nedanstående ( Railworks 3 ) System Requirements OS: Windows XP / Vista/ Windows 7 - Det har jag Processor: 2.8 GHz or faster - 2,3 har jag Memory: 2.0 GB RAM - 2 har jag Graphics: Video 256 MB with Pixel Shader 3.0* - Både delat och 512 HD DirectX®: Version 9.0c (Included) - Redan har Hard Drive: 6 GB of free space + 3 GB for DLC - Har gott om plats Sound: Direct X 9.0c compatible - Ohh ja ;P / Mvh Gurkan Senast redigerad av wars786 den 2012-01-27 klockan 22:39. |
2012-01-27, 23:14 | #7 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Citat:
Kraven är minimikrav som din dator nätt och jämnt kommer upp i. För att få något flyt kommer du förmodligen att bli tvungen dra ned flera inställningar i grafiken och även slå av mycket av de finesser som är nya i RW3 jämfört med RW2. Först och främst grafikkort och minne som behöver uppgraderas, eventuellt också CPU. Under hösten har diskuterats grafiken i RW3 och vilka krav den ställer på datorn samt hur man ska göra inställningarna för bästa resultat och folk med betydligt vassare datorer har fått göra kompromisser för att få flyt i grafiken i RW3. /æ |
|
2012-01-28, 10:11 | #8 | |
Medlem
|
Citat:
|
|
2012-01-28, 10:22 | #9 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Problemet är att Railworks använder sig av Steam, så även om du installerar RW2 kommer det automatiskt att uppdateras till RW3.
2012-01-28, 14:44 | #10 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
Citat:
Fast då är risken att du blir besviken eftersom den grafik du får inte håller samma klass som de bilder du ser på nätet. Dessutom är datorn klen även för RW2 grafiken så även då blir du nog tvungen att göra avkall på kvaliteten. Personligen körde jag RW2 på en bärbar med liknande prestanda (fast dubbelt så mycket minne) och var då tvungen ställa ned grafiken för att det inte skulle hacka men det var acceptabelt jämfört med de bilder jag såg på nätet. När RW3 kom byggde jag ihop en ny stationär dator eftersom den bärbara omöjligt orkade med RW3. Har ett grafikkort med 2GB minne som dock inte är absoluta toppresterande samt 8GB internminne och en processor på en bra bit över 3GHz men måste trots det slipa på inställningarna för att RW3 ska flyta någorlunda jämnt. Senaste månaden har det dock inte varit något problem eftersom jag inte har någon tid över till RW tyvärr. /æ |
|
2012-01-28, 17:54 | #11 | |
Medlem
|
Citat:
Men som sagt får jobba upp sig lite så man får råd till det roliga Då att tillägga är att i spelen behöver man inte över 2000 gymnasie poäng för att köra tåg :P haha |
|
2012-01-28, 18:15 | #12 |
Medlem
|
Fast å andra sidan kör på lite till med TS09, 10an gillar jag inte :P har den installerad funkar bra med vissa saker. Men 9an är på många punkter bättre roligare och framför allt lättast än 10an .
Finns dessutom mycket svenskt till det också . Men datorn och pengarna begränsar ju det roliga Blir helt enkelt bygga en ny ifrån komplett när sommarn kommer sen blire inköpa Ts12 och Rw3 och Orts eller hette det så? när det kommer Jag utbildade mig till Lastbils mekare på volvo men tröttnade på det yrket efter ett tag , sen provade jag på att vara praktikant på Dalaspår i Blge ( dom sysslar med järnvägs rep och likn. Så tror jag ska fixa till betygen lite med några hundra poäng sen pröva på Tågförar utbildning Så man får lite äkta känsla Men från Mekare till lokförare låter verkligen tufft men man lär ju börja nånstans i livet :P |