Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-08, 21:03   #14
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Jag kommer ständigt att tänka på WNJ, som är väl dokumenterad i boken Westergötland-Nerikes. Den har ju det mesta.

1. Stambaneanslutning i Mölltorp
2. Driftcentrum i Forsvik
3. En variationsrik bana upp mot Ränndalen som ju blev en snöplig ändststion. (Här skulle ju en 891 mm skogsbana kunna ta vid upp till Tiveden?)
4. en 802 mm industribana (nedlagd) som ju mycket väl kunde ha blivit en 600 mm Musiebana.
5. Neutralt belägen mitt i pannkakan Sverige.
6. Fiktiv men med utvecklingsmöjligheter.

Jag ställer gärna upp med några byggnader till denna Cyber-WNJ om den nånsin blir av!???
En intressant idé bland annat för att den har en så trevlig påhittad historik. Men hur är det med t.ex. linjekarta mm? Hittar ingen sådan i boken - en sådan vore ju milt sagt bra för att kunna sätta ut stationer mm i rätt ordning och på rätt avstånd. Sen skulle ju även en spårplan varit trevlig, iaf över stationerna.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:59.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009