![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tänkte väcka liv i denna tråd, då många undrar hur andras datorer presterar i Railworks. Använd samma inställningar, rutt och scenario och skriv vad du har för dator. Jag mätte både med Fraps och den inbyggda FPS-mätaren (Shift+Z) och resultatet blev samma.
RW3 v11.0b. I settings har jag TSX ikryssat och inställningar på High och 1920x1080 i upplösning. I options har jag inställningarna på High och inget ikryssat. Rutten är Oxford-Paddington och scenariot Autumn Leaves. Har inte rört vyn, utan den är som den är, när jag kommer in i spelet. Kör inte heller, utan står still och låter godståget passera. FPS är 31 och när godståget passerar, går den ner till 27. Min dator är som följer... DVD: Samsung 22X DL SH-S223C, Svart CPU: AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz BE (upplåst till X4) CPU fläkt: Cooler Master Hyper 212 Plus Kylpasta: Arctic Silver 5 Minne: 4x2GB Corsair 1333MHz 1.5V Value Select Moderkort: Asus M4A785TD-M EVO GPU: XFX Radeon HD5850 Black Edition HDD: Samsung SpinPoint F1 HD103UJ 32MB 1TB Chassi: Ace Ecco 220 mini tower Nätdel: Corsair VX 450W 80+ Fläktar: 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1150rpm (2st på cpu-fläkten)