![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Hej! Har fått en ny skärm och tänkte koppla ihop den till datorn så att jag
får två skärmar. Hade tänkt köpa en splitter (VGA Y-Kabel) men det går tydligen inte. Webhallen tipsade då om att köpa ett externt grafikkort (det som jag har nu funkar ju inte eftersom det bara finns en ut/ingång.) men tyvärr så har dom slutat sälja det. Undrar nu om någon av er vet vart man kan köpa ett externt grafikkort som klarar av 2 skärmar dvs med 2 utgångar. (Vga kabels utgångar!!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2012
|
![]()
Hej RC
Varför skall du ha ett extern grafikkort? Köp ett nytt internt med dubbla utgångar istället. Eller stoppa in ett gammalt PCI grafikkort på en PCI plats och koppla skärm 2 till den. Mvh // Gert@Malmö |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej! Tack för svaret.
Ska nu köpe ett grafikkort som jag plussar på det med det som jag redan har och på så vis så kan jag också koppla in 3 bildksärmar om jag skulle vilja. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Hm.. Tänk på att PCI kort kanske inte är de bästa (beror på vad du har för kort/tänkt köpa)
Externt grafikkort är nog inget jag skulle köpa överhuvud taget..
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Finns det överhuvudtaget externa kort?
Jag hade iaf inte vågat köpa dem. Varför duger inte PCI-E med HDMI och/eller DVI? Oftast har du en PCI-utgång till på ditt moderkort, utnyttja det!
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! kan det här va nåt för dig
Matrox DualHead2Go - DP Edition info:http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku...FesumAod5XDz-w mvh John
Dator: OS:Windows 10 Pro 64 AMD X4 3,4 GHZ Minne: 8GB /1600 MHz Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB 24 tums skärm John P Senast redigerad av gubben50 den 2012-03-03 klockan 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Har hittat ett PCI-E kort som jag köpte. (Nvidia Geforce Gts 210) Detta grafikkortet var mycket bättre än det jag hade innan. Kan köra spel på det som jag egentligen inte ska kunna köra med min processor. Tack för hjälpen! |
![]() |
![]() |