![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Startade dagen med nyinstallerade TRS 2010 och gått humör. Slutade dagen heligt förb-d.
A/ Lokalmappen från 2009 installerades ordentligt i Content. Bra. B/ Inget av objekten i lokalmappan synliga i Surveyors HUD-ruta. Endast objekt inlagda i picklistan gick att öppna. Eftersom picklistan är begränsad lägger jag bara in referensobjekt.. Detta är en förutsättning för att kunna vara banbyggare. Ett vägskydd exempelvis kräver minst sju objekt plus referensobjektet för att kunna läggas in. Enda möjligheten är att ominstallera alla nödvändiga objekt – trots att de redan finns i Content. En del har jag, andra finns inte. Kort och gott; en chock. C/ Prövade i alla fall på att försöka ta bort spåravbrott. Lika lönlöst som i TRS 2009. D/ TRS 2010 gick inte att öppna. Datorn låstes. E/ Jag tänker inte ominstallera allt som redan finns. 2010 åker ut och 2009 in – och det med omedelbar verkan. F/ Mina banor - flera års jobb – gör sällskap med TRS 2010 till papperskorgen. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Ta det lugnt Nisse. Sov på saken. Din Cab-bana har jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Sen blir jag lite brydd, du skriver att du har provat att få bukt med spåravbrotten (C), men att 2010 gick inte att öppna (D). Du måste ju alltså ha fått ingång 2010 när du höll på med spåren, eller missar jag något här??
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Nisse,
det är nog inget fel på TS2010, det är nog så att du gör nåt överilat om du går tillbaks till TS2009. Hoppas du tar ditt förnuft till fånga och omvärderar dina överilade beslut? Fbnnd blir man ibland i umgänget med Trainz, det hör till men lite "samlevnadsrådgivning" via detta forum brukar reda ut det mesta.!?
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Nej, Lenfas - jag tänker inte sova på saken. Kan dock tänka mig att göra justeringar i cab-banan så att den kan fungera trost dessa, fult ord, spåravbrott.
Återgår till 2009. Jag antar att den främsta innovationen i 2010 är att man döpt Surveyor till Edit. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Ekan: Jag var inne i Surveyor, förlåt Edit, gick ut och har sedan dess inte kunnat öppnat programmet. Självklart prövat omstartar m m.
För att förtydliga: Jag använder i hög omfattning din räls Ekan. Lägger jag in din räls i Content 2009, så kommer allt upp i HUD-ruten när jag skriver in "Rals" alt. klickar på Ekan-räls i Picklist. I 2010 ligger allt inlagt i Content. Skriver du en "Rals" i HUD händer inget. Då lade jag in V2-rälsen i Picklist och fick upp den i HUD - men inget mer. Testade med att nyinstallera alla "Räls m spik"-filerna. Då fungerade det. Allt nödvändigt material jag behöver och vill ha, till banbygge måste alltså installeras på nytt - om jag nu hittar det. Frågan är ytterst: Vad har jag som banbyggare för nytta av 2010? Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Innan du kastar dig över dina egna alster, se till att du har en bra och stabil installation av TS2010. Det är lätt hänt att man blir frustrerad när man installerar något nytt och ingenting fungerar pga att det det nya programmet "tänker" annorlunda än du.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-04-01 klockan 05:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Nisse.
Som svenolov skrev. Gör inget dumt nu. Har du alla patcharna installerade till Ts2010. För jag tycker mig komma ihåg något om dom felen du beskriver. Dom var problem när 10:an kom ut.
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
1 april kunde inte ha börjat på ett sämre sätt – och slutade på samma eländiga sätt:
A/ Jag fick igång TRS 2010 – det tog bara 37 minuter! Sedan hängde den sig när jag committade. B/ Vid middagstid passade Auran på med att tömma picklistan och ta bort en av mina banor under ”assets-scanning”. C/ Dagen slutade med att objekten i Content blandades ihop huller om buller. Den tidigare prydliga ordningen skövlades. Endera hatar 2010 datorn eller datorn 2010. Och jag har ingen talan. Nisse |
![]() |
![]() |