![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#181 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Och det största problemet på C20 förutom storleken är då att hytten ser gräslig ut i Trainz2009. Han har använt sig av något bugg i tidigare versioner för att få den att bli snyggg, men i 2009 försvann den buggen och allt var kastat i sjön. Jag tror det som skulle göra hela vagnen bäst är helt nya texturer. Då mycket är mipp-mappat nu (Tror jag!?). Senast redigerad av GBSF den 2012-04-11 klockan 08:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Ett stort tack för alla tunnelbanevagnar lan!
![]()
![]() |
#183 |
Medlem
|
![]()
Lite onödigt nu närvagnarna är klara, men på C6h som rullar idag sitter fortfarande fönster som en gång satt på C4: or, alla fönster med fortfarande har dessa destionations-knobbar" är oftast gamla C4 fönster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Jag tackar för alla dessa vagnar de blev mycket fina!
![]() Men jag tycker att de accelererar väldigt snabbt, liksom från 0 till 80 på en sekund. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
I DCC-mode ja, dessa vagnar är trimmade för att köras i CAB-mode, om du envetnas med att leka modelljärnväg får du vara väldigt lätt på handen!
![]() |
#186 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Veteran
|
![]()
Då tycker jag du skall försöka med CAB-mode, det är mer verkligt!
![]() |
#188 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av Emmy den 2012-04-12 klockan 00:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Veteran
|
![]()
C-vagnarna kan man själv finjustera gångegenskaperna på! Om ni går in i config.txt på en vagn så kan ni experimentera med olika värden på taggen mass, den är väldigt lågt satt, ner till 3000 (kg) på vissa vagnar. Kör man enbart i DCC-mode kan man sätta dom till ca 30000 (ni får prova er fram!)
Kör man enbart i CAB-mode tycker jag de satta värdena fungerar hyfsat men det är fritt fram att testa med andra värden på mass. Om någon tycker dom fått till rätt acc. och inbromsning för en vagn i nån mode så kan ni ju tipsa oss andra i denna tråd!
![]() |
#190 |
Veteran
|
![]()
... i Stockholms Tunnelbana skall jag försöka bidra med en hyfsad, lite modernare hytt till C6-16. Inte samma funktionalitet son SVoyagers C20 hytt men kanske snyggare fototexturer som jag har mycket bra förlagor till tack vare GSBF, josu och RobertE: Det kommer att ta tid men det gör väl fixandet av Tunnelbanerutten också?
![]() Börjat skära och härja bland alla bilder för att skapa bra texturförlagor, här ett litet exempel, kommer säkert att behöva mer info om funktioner och färger på lampor m.m. framöver, men ni ställer säkert upp!? ![]()
![]() |
#191 | |
Read-only
Reg.datum: Apr 2012
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Hytten på en C14h. Kul du vill bytta liter mer på hytten! Grymt arbete Lan! Senast redigerad av GBSF den 2012-04-13 klockan 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Har glömt verkligen och säga tack, så jag säger det nu: Tack så mycket för vagnarna, lan! Uppskattas jättemycket!
![]() Jag är kvar där med intredningen i själva vagnen, det ända jag vill peta på. Om du läser mitt tidigare inlägg så kan du dra lite fakta ifrån det. Men det jag vill noga allra mest i inredningen iaf: Bruna innerdörrar (ej övergångsdörrarna mellan vagnarna) och inga "halvväggar" mellan sittplatserna. Kan det ordnas? ![]() EDIT: Glömde också att tillägga att det är lite fel på C4-C14, då luftintaget (den över mittendörren) och "dörrplattformarna" (de precis utanför dörrarna) sitter fel, de har skjutits bakåt på vagnen på något vis. Även yttertexturerna på C14 är tyvärr fel, den ska vara ljusare, och underredet (det svartfärgade under det blåa) ska vara mörktblått. Likaså på C13 (osäker om de andra typerna) så ska den vara mörkgrönt. Hoppas jag inte är för gnällig, vill bara hjälpa till ![]()
X2an! ![]() Senast redigerad av X2an den 2012-04-13 klockan 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Veteran
|
![]()
Det visade sig att texturerna försvann och blev förvridna ibland vid gång i tunnlar så jag har tagit bort alla reflective maps. Dessutom en del ommappningar samt att C1-C5 fått "rätt" vindrutetorkare. Så om ni vill kan ni ladda ner de två hytterna igen från denna post:
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....44&postcount=1